Aston Martin Vantage Dark Knight Edition di Malaysia

Aston Martin Vantage Dark Knight Edition di Malaysia

Ini ada satu lagi model yang dikustom khas dari Aston Martin Kuala Lumpur. Digelar Aston Martin Vantage Dark Knight Edition, asalnya adalah model Vantage V8 yang dilancarkan di pasaran tempatan pada 2018 lalu.

Perubahan pertama yang jelas kelihatan ialah dengan kehadiran Exterior Black Pack, ini termasuk dengan hitam pekat pada gril hadapan, keliling tingkap, dua corong ekzos dan juga corong udara di tepi. Ia dipadankan dengan rona hitam berkilat pada perumah cermin sisi, bumbung dan bilah diffuser belakang. Sementara lampu belakang gelap dengan set roda pelbagai-jejari 20-inci juga dengan rona gelap melengkapkan lagi gayanya.

Ia turut menampilkan brek seramik karbon. Selain direka bagi menahan brek menjadi pudar pada suhu melebihi 800 darjah, ia juga telah menyingkirkan 24 kg berbanding brek cast iron standard.

Aston Martin Vantage Dark Knight Edition di Malaysia

Dark Knight turut menerima beberapa pilihan baharu yang diperkenalkan menerusi Aston Martin Lagonda – ini termasuklah wing AM gentian karbon pada bahagian hujung belakangnya, serta kemasan gentian karbon pada skrip Aston Martin di belakang.

Di dalamnya, Dark Kning menerima kemasan kulit Caithness dan Alcantara. Jika dilihat secara lebih dekat, kelihatan lapisan tona gelap – kulit Metallic Black dan Dark Knight yang sedikit kelam dengan kemasan Satin Carbon Fibre dan Dark Chrome Interior Jewellery dengan Alcantara hitam.

Harga asas bagi Aston Martin Vantage – yang dikuasakan oleh enjin Mercedes – AMG M177 4.0 liter turbo-berkembar V8 dengan 510 PS/685 Nm, dan boleh dipecut dari 0-100 km/j dalam 3.6 saat dan kelajuan maksimum capai 314 km/j – RM678,000 sebelum segala jenis cukai dikenakan.

GALERI: Aston Martin Vantage V8 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required