Hyundai henti pembangunan enjin diesel serba baharu

Hyundai henti pembangunan enjin diesel serba baharu

Hyundai Motor Group telah mengikut jejak langkah Volvo dengan menggantung pembangunan bagi enjin diesel serba baharu. Menurut laporan Korea JoongAng Daily, langkah tersebut telah pun diambil sejak pertengahan tahun 2020.

Justeru, tiada enjin diesel serba baharu yang bakal dilancarkan oleh kumpulan terbabit, walau pun enjin sedia ada akan dipertingkatkan. Ini termasuklah dalam famili R, U dan Smartstream D, yang masih ditawarkan pada beberapa model terpilih dari kumpulan subsidiari (Hyundai, Kia dan Genesis), bergantung pada pasaran.

Memandangkan enjin diesel tidak lagi memainkan peranan yang besar dalam masa hadapan kumpulan ini, maka enjin petrol akan terus dibangunkan untuk digunakan pada model hibrid dan plug-in hybrid, di mana ia masih lagi ada kepentingan biar pun harus mematuhi peraturan emisi yang diperketatkan.

Elektrifikasi merupakan keutamaan dalam strategi perniagaan terkini syarikat pengeluar kereta Korea ini, malah ia juga termasuklah penghasilan model elektrik sepenuhnya berasaskan Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Ia mensasarkan untuk mengembangkan barisan kenderaan elektrik iaitu daripada lapan model buat masa ini kepada 23 menjelang tahun 2025 dan menjual sebanyak satu juta unit setahun dalam pasaran global.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required