Honda M’sia bantu komuniti yang terjejas akibat Covid dan banjir, sumbang facemask, laptop untuk sekolah

Honda M’sia bantu komuniti yang terjejas akibat Covid dan banjir, sumbang facemask, laptop untuk sekolah

Tetap tidak lupa tanggungjawab terhadap komuniti setempat, Honda Malaysia (HMSB) telah menghulurkan bantuan kepada golongan yang terjejas dengan pandemik Covid-19 dan banjir. Awal bulan ini, syarikat tersebut telah mengedarkan beberapa barangan termasuk “Kit Keselamatan Banjir” kepada mangsa banjir di Pahang dan juga pelitup hidung dan mulut (facemask) ke sekolah-sekolah.

Bahkan, HMSB turut memberikan sumbangan berupa komputer bimbit (laptop) kepada pelajar yang kurang berkemampuan. Sebanyak empat sekolah di sekitar Melaka terpilih untuk menerima sumbangan tersebut. Ini memberikan peluang kepada pelajar yang berasal dari keluarga yang kurang berkemampuan untuk meneruskan perbelajaran di rumah.

“Peranti seperti komputer menjadi keperluan para pelajar masa kini untuk meneruskan pembelajaran dan bagi pelajar yang terjejas, terutamanya yang dari keluarga kurang berkemampuan, dan juga yang berhadapan dengan akses terhad terhadap peranti ini. Kami berharap dengan adanya sumbangan ini dapat membantu para pelajar meneruskan pembelajaran yang lebih baik dan juga secara tidak langsung diharap dapat memberikan motivasi buat mereka bagi meneruskan persekolahan masing-masing dalam norma baharu,” ujar Pengarah Urusan dan CEO HMSB Toishi Ishiyama.

Tambah beliau, selain dari sumbangan berupa laptop, HMSB turut menyumbang sebanyak 500 kotak facemask ke 10 buah sekolah rendah dan 10 buah sekolah menengah di Melaka. Setiap sekolah diperuntukkan sebanyak 1,000 keping facemask untuk para pelajar kekal melindung diri masing-masing dan mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh kerajaan.

HMSB turut menyumbangkan keperluan lain termasuk 1,000 keping pelindung muka (face shield) kepada petugas barisan hadapan (frontliner) di Hospital Queen Elizabeth di Kota Kinabalu, Sabah dan juga “Kit Keselamatan Banjir” kepada 500 keluarga di Pekan, Pahang, yang terjejas dengan bencana banjir baru-baru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required