Porsche Panamera 2021 akan dilancarkan malam ini — tonton secara langsung di Facebook dan Youtube 8pm

Porsche Panamera 2021 akan dilancarkan malam ini — tonton secara langsung di Facebook dan Youtube 8pm

Porsche Panamera facelift 2021 akan membuat penampilan rasmi pertama untuk pasaran Malaysia malam ini. Dengan pendekatan kelaziman baru, sama juga seperti beberapa pengenalan model Porsche sebelum ini, acara berkenaan akan berlangsung secara maya menerusi saluran Facebook dan Youtube Porsche Malaysia. Jadi, jangan ketinggalan untuk menyaksikannya pada jam 8 malam nanti.

Panamera generasi kedua yang dipertingkatkan ini didedahkan di peringkat global pada Ogos tahun lalu. Sama seperti sebelumnya, model ini datang dengan tiga gaya badan berbeza — sedan fastback biasa, Sport Turismo dan Executive dengan jarak antara roda panjang.

Mendahului barisan model ialah varian Turbo S, datang dengan enjin 4.0 liter biturbo V8 yang menjana 630 PS dan 820 Nm tork. Pecutan 0-100 km/j dicapai dalam masa 3.1 saat, sementara 0-200 km/j dalam masa 11.2 saat. Varian Turbo S Sport Turismo memecut dengan kelajuan sama, tetapi lambat 0.3 saat untuk pecutan 0-200 km/j.

Porsche Panamera 2021 akan dilancarkan malam ini — tonton secara langsung di Facebook dan Youtube 8pm

Barisan varian lain juga telah dipertingkatkan, termasuk Panamera 4S E-Hybrid. Model ini menggunakan enjin V6 2.9 liter biturbo yang dibantu dengan motor elektrik, menawarkan output keseluruhan 560 PS dan 750 Nm tork. Ia mampu memecut 0-100 km/j dalam masa 3.7 saat, sementara kapasiti bateri yang lebih besar juga menawarkan sehingga 54 km jarak elektrik sepenuhnya.

Penggayaan pula tidak terlalu ketara perunahan yang diberikan. Bampar depan dan belakang diberi rekaan baru yang minimal, dan jalur lampu LED di belakang kini mengikut lekuk pintunya. Lampu belakang LED juga diperkemas dengan unit kelam turut disediakan, dan ada tiga set baru rim aloi 20 dan 21-inci untuk dipilih, menjadikannya keseluruhan 10 rekaan berbezaa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required