BMW 5 Series, 6 Series GT 2021 terima kawalan suhu 4-zon, penapis nano, tempat duduk pelbagai fungsi M

BMW 5 Series, 6 Series GT 2021 terima kawalan suhu 4-zon, penapis nano, tempat duduk pelbagai fungsi M

BMW telah mengumumkan beberapa ciri baharu untuk model 5 Series G30, 5 Series Touring G31 dan 6 Series Gran Turismo G32, iaitu sebahagian daripada peningkatan bagi barisan modelnya kali ini.

Ciri baharu untuk ketiga-tiga model berkenaan ialah sistem kawalan suhu empat-zon (sebelum ini hanya ditawarkan secara pilihan), yang turut disertakan dengan penapis nano dengan nano-fleece dan lapisan karbon aktif. Sistem kawalan suhu ini telah pun diberikan secara standard pada model BMW X7 G07, tetapi masih kekal sebagai ciri pilihan untuk 7 Series, 8 Series, X5 dan X6.

Sementara itu, 6 Series GT pula menerima tempat duduk pelbagai fungsi M, yang ditawarkan secara pilihan. Ia adalah untuk bahagian pemandu dan penumpang hadapan, dan tempat duduk ini turut disertakan dengan penahan kepala yang dikatakan mengoptimakan sokongan bahu dan sisi, serta diberikan larasan elektronik (termasuk sokongan paha, sudut dan lebar penyandar belakang dan ketinggian penyandar kepala).

BMW 5 Series, 6 Series GT 2021 terima kawalan suhu 4-zon, penapis nano, tempat duduk pelbagai fungsi M

Sama seperti peningkatan yang diterima oleh 4 Series, trio ini juga bakal menerima sistem Amaran Ketibaan Lorong yang ditambah baik, secara standard. Dalam kelajuan melebihi 70 km/j, sistem berasaskan kamera akan membantu memperbetulkan kedudukan kereta secara lebih tepat mengikut penanda jalan.

Jika memandu di jalan yang sempit dan tidak mempunyai penanda tengah dan lebarnya pula kurang dari 2.6 meter, sistem akan menyelaras kedudukan stereng mengikut kesesuaian. Selain itu, untuk pengesan trafik yang datang dari arah depan, sistem akan menggunakan bahagian tepi luar lorong sebagai panduan bagi tujuan yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required