PLUS ingatkan pengguna terus patuhi SOP – R&R dibuka 8 pagi-8 malam, tapau saja, tiada dine-in

PLUS ingatkan pengguna terus patuhi SOP  – R&R dibuka 8 pagi-8 malam, tapau saja, tiada dine-in

PLUS Malaysia Bhd (PLUS) terus mengingatkan para pengguna yang perlu melakukan perjalanan di lebuh raya supaya terus mematuhi Prosidur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Mukim Bagan Serai, Kerian, Perak bermula 27 Mei sehingga 9 Jun 2021.

Sepanjang tempoh tersebut, semua premis makanan dan minuman di Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Gunung Semanggol bagi kedua-dua kawasan (Arah Utara dan Arah Selatan) dibuka dan beroperasi mulai jam 8 pagi hingga 8 malam untuk pembelian makanan dan minuman secara bungkusan sahaja, manakala makan di premis R&R tidak dibenarkan.

Sementara itu, semua premis makanan dan minuman di lain-lain lokasi R&R di sepanjang Lebuhraya PLUS juga dibuka dan beroperasi mulai jam 8 pagi hingga 8 malam untuk pembelian makanan dan minuman secara bungkusan sahaja. Walau bagaimanapun, semua kemudahan di R&R dan hentian sebelah seperti tandas awam dan surau dibuka 24 jam.

“Kami menasihatkan pelanggan lebuh raya untuk terus mematuhi SOP keselamatan Covid-19. Dengan semangat #KitaJagaKita, kami berharap anda semua dapat mendaftar bagi mendapatkan Vaksin Covid-19, demi melindungi diri sendiri dan semua pihak yang berada di sekeliling kita,” kata Syed Mohammed Idid, Ketua Perhubungan Libat Urus Strategik PLUS.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai waktu operasi kemudahan di lebuh raya kami, sila layari laman web PLUS di www.plus.com.my dan/atau menerusi laman media sosial Facebook dan Instagram PLUS Malaysia atau twitter@plus2u.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required