Proton mula vaksin pekerja, jangka selesai awal Ogos

Proton mula vaksin pekerja, jangka selesai awal Ogos

Proton mengumumkan yang syarikat itu telah mula memulakan program vaksinasi untuk semua pekerjanya yang masih belum menerima vaksik mereka. Program itu, yang akan dijalankan dalam rentang waktu seminggu untuk memastikan mereka yang memilih untuk vaksin berkenaan boleh mendapatkan dos pertama mereka.

Jelas Proton, pekerja yang menjalankan operasi di kilang Tanjung Malim dan Shah Alam telah dimaklumkan temujanji mereka melalui aplikasi MySejahtera. Untuk mempercepatkan usaha berkenaan di Tanjung Malim, Proton bekerja sama dengan kerajaan persekutuan dan negeri untuk menggunakan kompleks sukannya sebagai lokasi pusat agihan vaksin bagi industri (PPVIN).

Pusat berkenaan, yang boleh mengendalikan 800 vaksinasi sehari, akan beroperasi selama enam hari untuk memastikan pekerja Proton serta pembekal yang ada di sana menerima vaksin mereka. Bagi pekerja di Shah Alam pula, mereka akan menerima vaksik di Pusat Perdagangan Shah Alam (SACC), memandangkan tiada ruang yang cukup besar di premis Proton sendiri untuk dijadikan PPV sementara yang mematuhi SOP kesihatan.

Proton mula vaksin pekerja, jangka selesai awal Ogos

“Proton berharap dengan vaksinasi pekerja ini, syarikat akan dapat menyumbang kepada penurunan angka jangkitan Covid-19 di Malaysia. Dengan syarikat lain juga mengambil langkah yang sama, ini dapat membantu dalam usaha untuk menghidupkan smeula industri automotif, yang telah tergendala akibat PKP,” jelas CEO Proton, Li Chunrong dalam satu kenyataan yang dikeluarkan.

Agihan vaksin ini akan diulang semula selepas tiga minggu kemudian untuk membolehkan pekerja mendapatkan dos kedua mereka. Proton menjangkakan akan dapat memvaksin keseluruhan pekerja sepenuhnya menjelang minggu pertama Ogos nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required