Toyota umum kilang produksi di Jepun kembali beroperasi sepenuhnya bermula Disember 2021

Toyota umum kilang produksi di Jepun kembali beroperasi sepenuhnya bermula Disember 2021

Toyota telah mengumumkan semua kilang pengeluarannya di Jepun akan kembali beroperasi secara normal bermula Disember ini, dengan jangkaan produksi mencecah 800,000 kenderaan.

Ia bakal menjadi yang pertama bagi kesemua 14 kilang pengeluaran dan 28 fasiliti pemasangan yang kembali beroperasi seperti biasa dalam tempoh tujuh bulan sejak Mei tahun ini, dan sebanyak 800,000 unit disasarkan termasuk jumlah pemulihan daripada kesan pengurangan pengeluaran sebelumnya.

Jika tercapai, ia akan menjadi angka bagi rekod bulan Disember, ujar Toyota. Pengeluar kereta ini turut mengekalkan unjuran pengeluarannya sebanyak sembilan juta unit untuk tahun fiskal berakhir Mac 2022.

Toyota umum kilang produksi di Jepun kembali beroperasi sepenuhnya bermula Disember 2021

Bulan lalu, Toyota telah mengurangkan pengeluaran kenderaan di seluruh dunia sehingga 15% disebabkan kekurangan bekalan cip. Ini berikutan pengurangan bekalan komponen sepanjang September dan Oktober susulan peningkatan jangkitan Covid-19 di Malaysia dan Vietnam pada masa itu, yang menyebabkan Toyota mengurangkan unjuran pengeluaran setahun kepada sembilan juta kenderaan. Jumlah pengeluaran global Toyota adalah sekitar 760,000 unit pada Disember 2020.

Sebelum ini pada Ogos lalu, kekurangan cip semikonduktor global turut menyaksikan Toyota mengurangkan jumlah produksi umtuk Amerika Utara sehingga 170,000 unit sepanjang September. Sementara itu, pada Julai pula, Toyota turut menghentikan produksi di tiga kilang pengeluarannya di Thailand disebabkan kekurangan bekalan komponen.

Toyota berkata ia akan meneruskan usahanya untuk mengukuhkan rantaian bekalannya dengan pembekalnya dan melakukan segala yang mungkin untuk menghantar kereta kepada pelanggan secepat mungkin, dan berterima kasih kepada “semua pihak yang berkenaan” atas sokongan mereka dalam membantu mengekalkan pengeluaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required