Kerajaan akan pastikan Fasa Dua Lebuhraya Pan Borneo untuk Sarawak diteruskan – Ismail Sabri

Kerajaan akan pastikan Fasa Dua Lebuhraya Pan Borneo untuk Sarawak diteruskan – Ismail Sabri

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob telah memberikan jaminan bahawa kerajaan akan memastikan pembinaan Fasa Dua Lebuhraya Pan Borneo Sarawak dari Pujut ke Lawas diteruskan.

Perkara tersebut dibincangkan dengan Menteri Kanan Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof dan juga Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abang Johari Tun Openg termasuk bagaimana untuk teruskan fasa dua dan jalan-jalan yang disebut sebagai redline dan missing link (laluan yang tidak disambung) ini.

“Saya juga beri komitmen kita tak akan berhenti setakat itu sahaja, kita akan teruskan segala projek untuk Sarawak,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Tambah beliau, kerajaan Persekutuan melihat projek Lebuhraya Pan Borneo ini sangat penting untuk rakyat Sarawak bukan sahaja untuk memudahkan perjalanan tetapi meningkatkan ekonomi rakyat setempat.

Sebenarnya kata beliau, banyak lagi dirancang kerajaan BN sebelum ini untuk Sarawak tetapi berubah selepas pertukaran kerajaan Persekutuan pada 2018.

“Saya nak sebutkan kesan pertukaran kerajaan amat besar bukan sahaja di peringkat Persekutuan tetapi juga negeri,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required