VIDEO: Perodua Myvi facelift 2022 — RM46k-RM59k

VIDEO: Perodua Myvi facelift 2022 — RM46k-RM59k

Perodua Myvi facelift 2022 walaupun datang dengan pilihan enjin yang sama tanpa sebarang kemaskini, tetap tidak sekadar menampilkan perubahan estetika luaran semata-mata. Paling utama, peralihan kepada transmisi D-CVT (sama seperti Ativa) menjadikan penawarannya kini lebih menarik dan penting, berbaloi dengan apa yang diberikan.

Dari segi penampilan pula, banyak pembaharuan yang dilakukan. Wajah depan dengan bampar baru, lampu nyalaan siang LED menegak (bagi varian H dan AV sahaja), lampu utama automatik, wajah depan yang kini meminjam mirip SUV Ativa merupakan antara kelainan yang diberikan.

Di dalam, bagi varian AV seperti yang ditunjuk ini, kemasan merah menghiasi sebahagian besar kabin. Stereng pula sama dengan yang ada pada Ativa, dengan butang tambahan bagi fungsi ADAS (tetapi dengan beberapa kekosongan). Panel suis di bawah liang pendingin hawa sebelah kanan juga telah penuh, dengan menerima butang untuk sistem Lampu Tinggi Automatik dan juga panel kawalan cermin sisi yang turut diambil dari Ativa.

Semua varian Myvi facelift ini diberikan panel instrumen rekaan baharu, namun hanya Myvi AV yang diberikan panel dengan tema merah. Grafik lebih garang berkenaan mengingatkan kepada Myvi SE dan Myvi Extreme 1.5 2011 (atau turut dipanggil “Myvi Lagi Best”), yang ketika itu merupakan Myvi pertama yang menerima enjin 1.5 liter.

Satu skrin paparan pelbagai info (MID) TFT bersaiz besar diletakkan pada bahagian tengah panel instrumen baru ini yang turut memaparkan grafik animasi “Selamat Datang”. Meter baru ini sebenarnya meter dengan gaya Optitron, kelihatan sentiasa bercahaya tetapi gelap sepenuhnya apabila enjin dimatikan.

Selebihnya, kami telusiri secara terperinci dalam video ini, termasuklah aspek pemanduannya dengan transmisi baru itu. Adakah ia menawarkan banyak kelainan? Tonton ulasan ini dan kongsikan pandangan anda.

GALERI: Perodua Myvi 1.5 AV facelift 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required