PACE 2022: Volkswagen Passat dikemaskini bakal dipamer — tawaran menarik untuk Elegance, R-Line

PACE 2022: Volkswagen Passat dikemaskini bakal dipamer — tawaran menarik untuk Elegance, R-Line

Premium Auto Car Expo (PACE) anjuran paultan.org bakal kembali pada 2022, dan acara dua hari itu nanti akan membawakan tawaran terbaik bagi kereta premium baru dan terpakai, kelebihan lain untuk pembeli, serta hadiah menarik untuk direbut. Kosongkan jadual anda untuk 19-20 Mac dan berkunjunglah ke Pusat Persidangan Setia City (SCCC).

Inilah masa terbaik untuk membeli kenderaan, sekiranya anda memang merancang, kerana pengecualian cukai jualan yang diberikan kini — 50% untuk CBU dan 100% untuk CKD — bakal berakhir pada 30 Jun nanti. Jangan berharap untuk lanjutan tempoh berkenaan kerana itu sudah beberapa kali dilakukan oleh kerajaan yang ada dan ini mungkin yang terakhir. Tambahan pula, beli kereta di acara ini dan pandu untuk Hari Raya!

Jenama yang ikut serta termasuklah Mercedes-Benz (diwakili Hap Seng Star), BMW dan MINI (diwakili Auto Bavaria), Volkswagen, Volvo, Jaguar, Land Rover, Ford dan Hyundai. Motosikal daripada BMW Motorrad dan Harley-Davidson juga akan ikut serta.

Volkswagen misalnya akan mempamerkan barisan model Passat yang dikemaskini untuk 2022. Sedan eksekutif ini datang dalam dua penawaran — Passat Elegance dan versi lebih sporty, Passat R-Line. Kedua-duanya pemasangan tempatan dan diberi kemaskini, termasuk kelengkapan tambahan.

PACE 2022: Volkswagen Passat dikemaskini bakal dipamer — tawaran menarik untuk Elegance, R-Line

Elegance yang dijual pada harga RM183,680 kini datang dengan rim 18-inci Bonneville dan lencana VW yang baru, panel sentuh baru dengan maklum balas haptik untuk sistem pendingin tiga-zon Climatronic dan sambungan tanpa wayar Android Auto untuk sistem infotainmen Discover Pro 9.2-inci. Passat paling asas ini menggunakan enjin 2.0L TSI dengan 190 PS dan 320 Nm, digandingkan bersama transmisi DSG klac berkembar tujuh-kelajuan.

Untuk lebih sporty, Passat R-Line memberikan lebih gaya dan kuasa. Untuk tahun 2022, ia menggunakan enjin 2.0L TSI dengan janaan 220 PS dan 350 Nm, iaitu 30 PS dan 30 Nm lebih tinggi berbanding Elegance. DSG enam-kelajan dengan klac berkembar basah melengkapinya, serta penyerap hentak adaptif DCC dan differential elektronik XDS turut tersedia.

Passat R-Line juga datang dengan panel kawalan haptik untuk sistem Climatronic tiga-zon, dan audio dinaiktaraf kepada sistem Harman Kardon 700W dengan 12 pembesar suara. Passat R-Line dijual pada harga RM212,939. Menarik tentang PAC adalah anda boleh meninjau model pesaing yang berada di bawah satu bumbung di lokasi kelak.

PACE 2022: Volkswagen Passat dikemaskini bakal dipamer — tawaran menarik untuk Elegance, R-Line

Seperti biasa, membeli kenderaan di PACE akan memberikan anda bonus dan penjimatan. Semua kenderaan yang ditempah akan didatangkan dengan baucar bernilai RM2,500 daripada rakan niaga kami. Ini termasuk baucar RM500 untuk filem pelindung cat kenderaan (Kuziq Glanz), baucar RM500 bagi filem penapis haba (V-Kool), baucar RM500 bagi penapis udara (Blueair), baucar RM500 untuk kerusi kanak-kanak (Recaro Kids) dan baucar RM500 untuk produk gaya hidup Ogawa.

Jenama yang ikut serta juga membawakan barisan kenderaan terpakai yang berkualiti, dan pembeli akan menerima baucar bernilai RM1,000 daripada PACE, mengandungi dua baucar rawak RM500 daripada Kuzig Glanz, V-Kool, Blueair atau Recaro Kids.

Selain tawaran daripada jenama terlibat dan baucar tersebut, pembeli di PACE 2022 juga layak untuk memenangi 10 unit telefon pintar bernilai RM3,500 setiap satu. Lebih menarik, ada hadiah utama berupa pakej percutian bernilai RM25,000 untuk seorang pelanggan bertuah dan pasangan. Perinciannya ada di sini.

Pengecualian SST, tawaran hebat daripada jenama, baucar percuma daripada PACE, cabutan bertuah — semua ini menjadikan acara berkenaan masa dan tempat terbaik untuk membeli kenderaan. Jumpa di sana nanti!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required