Proton arah pusat servis bertauliah simpan stok alat ganti untuk 3 bulan bagi atasi masalah sedia ada

Proton arah pusat servis bertauliah simpan stok alat ganti untuk 3 bulan bagi atasi masalah sedia ada

Walaupun sentiasa mencatatkan rekod-rekod jualan yang luar biasa akhir-akhir ini, Proton sedar mereka kini berhadapan dengan masalah di bahagian servis selepas jualan iaitu kekurangan alat ganti yang diperlukan segera.

Bersama laporan prestasi jualannya untuk bulan Februari yang dikeluarkan hari ini, Proton turut menyatakan bahawa mereka kini sedang giat untuk menyelesaikan masalah berkenaan.

“Proton menyedari isu yang dihadapi berkaitan servis selepas jualan dan isu ketersediaan alat ganti. Pelanggan kami telah menghubungi kami dan kami amat menyesali sebarang kesulitan yang berlaku. Saya ingin menegaskan bahawa kami mengambil serius setiap aduan yang diterima dan pihak pengurusan telah mengenalpasti beberapa kekurangan dan isu operasi yang memerlukan pembaikan,” kata Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Edar.

Proton arah pusat servis bertauliah simpan stok alat ganti untuk 3 bulan bagi atasi masalah sedia ada

“Langkah pertama adalah menangani ketersediaan alat ganti dan kami telah melaksanakan peraturan mandatori di mana semua pengedar dikehendaki memegang stok tiga bulan untuk 22 alat ganti permintaan tinggi. Pusat alat ganti kami juga tertakluk kepada peraturan yang sama, dan kami berharap ini akan mengurangkan masa menunggu pelanggan.

“Kami juga memperkukuhkan keupayaan dan pengetahuan pengedar kami untuk menyediakan perkhidmatan selepas jualan yang cemerlang kepada semua pelanggan Proton. Masih banyak lagi yang perlu dilakukan tetapi kami akan memaklumkan perkembangan kami sepanjang tahun ini,” tambah Roslan Abdullah.

Masalah kekurangan alat ganti yang tersedia ini dilaporkan telah menyebabkan berberapa kereta pelanggan ‘tersangkut’ di pusat servis bertauliah Proton kerana menunggu stok. Malah ada juga pelanggan melaporkan bahawa kereta mereka hanya separa siap ketika diservis kerana ketiadaan stok alat ganti tertentu, menyebabkan mereka terpaksa datang semula ke pusat servis untuk kali kedua apabila stok sudah tersedia bagi menyudahkan kerja tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required