Auto Bavaria & Lions Club of KL Agape Star bersama pulihara pantai & terumbu karang di Pulau Redang

Auto Bavaria & Lions Club of KL Agape Star bersama pulihara pantai & terumbu karang di Pulau Redang

Baru-baru ini, Auto Bavaria telah bekerjasama dengan Lions Club of KL Agape Star dalam inisiatif pemuliharaan pantai dan terumbu karang. Memulakan perjalanan dari Sime Darby Motors City, Ara Damansara, seramai 49 ahli kelab Lions dan 15 orang staf Auto Bavaria telah menyertai konvoi 15 unit BMW 218i Gran Coupe untuk ke Pulau Redang, Terengganu.

Dalam perjalanan ke sana, konvoi sempat singgah di Gabungan Persatuan-Persatuan Tionghua di Kuantan, Pahang, yang didedikasikan untuk meningkatkan kesejahteraan sosial masyarakat Kuantan. Di sana, peserta konvoi meluangkan masa bersama 30 warga emas dan turut menyumbang barangan keperluan.

Kemudian perjalanan diteruskan ke jeti Kuala Terengganu, dan dari sana, peserta konvoi menaiki bot untuk ke Pulau Redang. Di pulau berkenaan, ahli Lions Club dan pasukan Auto Bavaria juga menghabiskan masa seharian untuk membersihkan kawasan pantai. Selain mengumpul sampah sejumlah 13 buah beg, kumpulan terbabit juga turut menanam tiga terumbu tiruan dengan 48 karang pada setiap terumbu di taman laut di Pulau Redang bagi memelihara ekosistem terumbu karang.

“Inisiatif pemuliharaan terumbu karang dan pantai dengn Lions Club of KL Agape Star ini adalah sebahagian daripada komitmen kami dalam menjaga kelestarian alam sekitar. Kami harga kepentingan yang didorong oleh pemeliharaan keindahan semula jadi Pulau Redang dan berbesar hati dapat memainkan peranan kami dalam mengekalkan pantai yang bersih dan indah untuk dinikmati semua,” ujar Vi Thim Juan, pengarah urusan Auto Bavaria.

“Komitmen yang diberikan oleh ahli Lions Club adalah sangat menggalakkan dalam memberikan sumbangan terhadap masyarakat dan alam sekitar. Adalah penting untuk semua ahli dalam melakukan sesuatu usaha yang dekat dengan hati mereka dan saya berterima kasih dengan kerjasama Auto Bavaria dalam menjayakan program sebegini,” kata Victor Nga, pengerusi penganjur projek Kelab Lions KL Agape Star.

Tambah beliau lagi, “Kami juga berasa seronok dapat merasai keselesaan dan ketangkasan kenderaan sepanjang perjalanan kami. Kami mengharapkan kerjasama yang lebih menarik pada masa hadapan dalam usaha meneruskan aktiviti tanggungjawab sosial korporat kami.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required