ChargEV naik taraf 48 pengecas wallbox di Malaysia – unit lebih comel dengan paparan LCD, kabel Type 2

ChargEV naik taraf 48 pengecas wallbox di Malaysia – unit lebih comel dengan paparan LCD, kabel Type 2

GreenTech sekali lagi telah menaiktaraf pengecas wallbox ChargEV AC, kali ini bagi menggantikan 48 unit di seluruh negara. Wallbox baharu yang didatangkan dengan skrin LCD bagi paparan status pengecasan dan kabel Type 2, ditampilkan dengan rekaan yang lebih comel berbanding versi ABB yang dipasang pada November lalu.

Namun buat setakat ini, syarikat terbabit belum mengeluarkan senarai bagi semua lokasi yang terlibat dengan pemasangan wallbox baharu ini, tetapi pastinya pengguna boleh mencarinya menerusi aplikasi mudah alih ChargEV. Menurut kenyataan yang dimuatnaik menerusi Facebook, ada juga perancangan untuk memasang lebih banyak pengecas di sekitar Lembah Klang dan utara tanahair pada tahun ini.

Buat masa ini, ChargEV berkata pihaknya telah menyediakan lebih 400 pengecas di seluruh negara, dengan kadar pengecasan dari 3.7 kW hingga 22 kW, bergantung pada lokasi.

Dalam perkara lain, GreenTech baru sahaja menandatangani perjanjian kerjasama dengan Yinson Green Technologies (anak syarikat Yinson yang disenaraikan dalam Bursa Saham), Di mana Yinson bakal memiliki pegangan majoriti dan menjalankan pengkomersilan, operasi dan penyelenggaraan bagi rangkaian ChargEV.

Menerusi kerjasama ini, pengguna kenderaan elektrik di Malaysia bakal menerima kemudahan rangkaian dan infrastruktur ChargEV yang lebih padu. Pengerusi GreenTech Datuk Hiswani Harun berkata, pihaknya menjangkakan peningkatan jumlah pengecas di negara ini dari 400 unit ke 2,500 unit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required