Isuzu Malaysia catat jualan 1,233 unit bagi D-Max untuk Mac 2022 – rekod bulanan tertinggi sejak 2005

Isuzu Malaysia catat jualan 1,233 unit bagi D-Max untuk Mac 2022 – rekod bulanan tertinggi sejak 2005

Isuzu D-Max 1.9 Premium Auto

Isuzu Malaysia telah mengumumkan prestasi jualan bagi trak pikap D-Max yang dicatatkan pada Mac 2022 mencecah 1,233 unit. Malahan jumlah tersebut mengatasi jualan bulanan tertinggi yang pernah dicapai sejak syarikat berkenaan sejak beroperasi di sini pada tahun 2005.

Menurut syarikat berkenaan, rekod bulan Mac 2022 yang memberangsangkan ini didorong oleh serahan kenderaan yang kembali meningkat bertujuan untuk memenuhi pesanan tertangguh sebelum ini. Angka baharu ini mengatasi rekod Isuzu yang sebelumnya, dengan 885 unit terjual pada Disember 2014 selepas pengenalan varian 3.0 liter V-Cross yang sangat popular ketika itu.

Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo berkata, peningkatan serahan dari kilang telah membolehkan syarikat itu memendekkan penantian pelanggan bagi mendapatkan kenderaan baru mereka.

“Sebagai sebuah jenama yang mementingkan pelanggan, dan faham bahawa pemilik kenderaan kami sangat bergantung kepada kenderaan Isuzu mereka untuk selalu bersedia berkhidmat bagi segala urusan, keutamaan kami adalah untuk meningkatkan bekalan bagi memenuhi permintaan yang juga semakin bertambah terhadap trak pikap pelbagai guna ini.

“Saya sangat berterima kasih kepada semua pelanggan yang sabar menunggu ketibaan D-Max terbaharu mereka. Kami akan terus meningkatkan bekalan bagi bulan-bulan mendatang bagi mengurangkan lagi tempoh menunggu untuk pelanggan mendapatkan kenderaan mereka,” katanya.

Peningkatan bekalan berkenaan dapat dicapai melalui peruntukan tambahan dari kilang dan menyaksikan varian paling banyak diserahkan sepanjang Mac adalah varian 1.9 Premium Auto dengan sejumlah 350 unit.

Permintaan terhadap varian flagship X-Terrain juga memperlihatkan peningkatan kepada 163 unit serahan, walaupun model ini, yang merupakan model popular di peringkat global, turut mengalami kekurangan bekalan.

Setakat ini, Isuzu Malaysia mempunyai 54 cawangan pengedaran rasmi di seluruh negara. Syarikat ini juga berkata, aktiviti rangkaian akan dikembangkan lagi dengan segera untuk memastikan pelanggan menikmati pengalaman yang lebih komprehensif di dalam suasana lebih selesa dan kondusif.

GALERI: Isuzu D-Max 3.0L X-Terrain 4×4 AT

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required