Jaguar XF facelift 2022 di M’sia – 2.0L R-Dynamic, Active Noise Cancellation, dari RM499k termasuk SST

Jaguar XF facelift 2022 di M’sia – 2.0L R-Dynamic, Active Noise Cancellation, dari RM499k termasuk SST

Jaguar Land Rover Malaysia telah mula membuka tempahan bagi generasi kedua Jaguar XF facelift, yang menawarkan varian 2.0L R-Dynamic, berharga dari RM498,800 termasuk SST 100%, sebelum cukai jalan, pendaftaran dan insurans.

Ia dilengkapi dengan enjin 2.0 liter Ingenium pengecas turbo empat-silinder petrol yang mampu menghasilkan 250 PS dan tork 365 Nm, pacuan disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi automatik lapan-kelajuan. Sekaligus membolehkan ia dipecut dari 0-100 km/j dalam 7.1 saat. Kawalan transmisi juga disokong menerusi pedal penukar gear yang terletak di belakang roda stereng.

Berbanding model pre-facelift yang dilancarkan di Malaysia pada 2016, perubahan besar yang dilakukan terhadap generasi kedua XF ini melibatkan ruang dalaman yang diberi suntikan lebih sedar, di mana ia ditampilkan dengan skrin sesentuh infotainmen Pivi Pro 11.4-inci yang lebih besar diposisikan di bahagian tengah papan pemuka.

Ia juga adalah 48% lebih besar dan tiga kali ganda lebih terang berbanding peranti sebelumnya. Malahan struktur menu juga lebih mudah untuk dikendalikan. Selain itu, ia juga menampilkan kesepaduan telefon pintar yang disokong oleh Apple CarPlay dan Android Auto, dan papan pemuka termasuk dengan pengecas telefon pintar. Bukan itu sahaja, ia juga diberikan sistem audio Meridian yang turut menawarkan fungsi active noise cancellation.

Bagi aspek ciri keselamatan, untuk XF facelift di Malaysia, ia diberikan bantuan pemandu yang menampilkan brek kecemasan sendiri, bantuan kekal lorong, kawalan kelajuan adaptif serta Driver Condition Monitor. Selain itu, pendingin hawa untuk Jaguar XF 2022 juga diberikan cabin air ionisation dengan penapis PM2.5 untuk menangkap zarah halus dan alergen bawaan udara.

Seperti yang dinyatakan, Jaguar XF facelift 2022 ini ditawarkan dengan harga bermula RM498,800 termasuk SST 100%, sebelum cukai jalan, pendaftaran dan insurans. Tempahannya juga telah mula dibuka.

GALERI: Generasi kedua Jaguar XF facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required