Universiti Sains Malaysia keluarkan siri plat khas “USM” – bidaan bermula RM250 pada 17-29 Jun

Universiti Sains Malaysia keluarkan siri plat khas “USM” – bidaan bermula RM250 pada 17-29 Jun

Universiti Sains Malaysia (USM) telah melancarkan penjualan siri nombor pendaftaran khas kenderaan USM 1 – USM 9999 secara rasminya. Untuk mendapatkan nombor pendaftaran ini, orang ramai boleh membidanya secara dalam talian, bermula hari ini (17 Jun) sehingga 29 Jun 2022.

Di mana pembida boleh memulakan bidaan serendah RM250 bagi empat digit nombor pendaftaran, di mana ia bergantung kepada nilai yang telah ditetapkan di dalam sistem bidaan. Bidaan boleh dibuat dengan memuat turut aplikasi carplates.my di Google Store dan Apple Store.

Universiti Sains Malaysia keluarkan siri plat khas “USM” – bidaan bermula RM250 pada 17-29 Jun

Selain itu, nombor yang dibida memiliki tempoh bidaan tertentu walau pun kesemuanya bermula pada 17 Jun. Misalnya, bagi digit 1 hingga 99, bidaannya akan tamat pada 20 Jun ini. Manakala nombor 100 hingga 1999 pula, boleh dibida sehingga 21 Jun. Tempoh bidaan adalah seperti jadual pada foto di atas.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, pihak universiti terbabit berbesar hati mengekalkan kombinasi huruf USM bagi mewakili Universiti Sains Malaysia dalam pemilihan plat khas ini. Tambahan pula, dana yang diperoleh dari penjualan nombor plat ini akan disalurkan bagi membantu pihak universiti menyokong mempertingkatkan lagi kerja-kerja penyelidikan yang sedang giat dijalankan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required