Honda CRF300L Enduro Pro Edition tiba di Thailand

Honda CRF300L Enduro Pro Edition tiba di Thailand

Di Thailand, Honda telah memperkenalkan satu versi istimewa untuk motosikal dual purpose mereka, iaitu CRF300L Enduro Pro Edition. Model ini menggunakan CRF300L biasa sebagai asas, tetapi dipasang dengan beberapa aksesori untuk menjadikannya lebih menarik.

Pertamanya, ia menggunakan grafik khas, yang menampakkan jenama Yoshimura, Gcraft serta H2C. Jenama ini bukan diletakkan pada motosikal sesuka hati, tetapi berpadanan dengan ekzos Yoshimura RS-4J serta pelindung Gcraft yang dipasang terus pada motosikal keluaran khas ini.

Selain daripada itu, spesifikasi teknikal versi Enduro Pro Edition ini masih sama seperti CRF300L biasa, termasuklah suspensi – terdiri daripada fork USD 43 mm dan monoshock dengan sambungan Pro-Link di belakang – serta jarak dari tanah, iaitu 244 mm. Tinggi tempat duduk adalah 830 mm.

CRF300L dipacu oleh enjin satu silinder DOHC 286 cc dengan sistem suntikan bahan api PGM-Fi dan penyejukan cecair, dan dipadankan bersama transmisi enam kelajuan serta klac jenis slipper. Kedua-dua brek hadapan dan belakang menggunakan tetapan cakera, manakala tangki bahan apinya pula berkapasiti 7.8 liter.

Selain daripada versi biasa, CRF300L juga ditawarkan dalam satu lagi versi yang dipanggil sebagai CRF300 Rally. Model ini datang dengan grafik, panel badan serta lampu hadapan khas, sementara tangki bahan apinya pula berkapasiti 12.8 liter.

Bagi CRF300L Enduro Pro Edition ini, ia dijual pada harga yang masih lebih rendah berbanding CRF300 Rally (172,200 baht atau RM21,464), iaitu 169,600 baht (RM21,140). CRF300L biasa pula dijual pada harga 145,800 baht (RM18,173) di negara itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required