KTMB tambah perkhidmatan tren ETS sepanjang Dis 2022 hingga 2 Jan 2023 sempena cuti sekolah, umum

KTMB tambah perkhidmatan tren ETS sepanjang Dis 2022 hingga 2 Jan 2023 sempena cuti sekolah, umum

Tinggal beberapa hari lagi kalendar bakal memasuki bulan terakhir 2022. Disember ini juga menandakan musim cuti persekolahan penggal ketiga selama 23 hari iaitu bermula 9 hingga 31 Dis 2022, dan juga cuti perayaan Krismas. Kemudian bersambung pula cuti Tahun Baharu 2023. Mesti ramai yang merancang percutian, sama ada mahu pulang ke kampung halaman atau pun ke mana-mana destinasi.

Bagi yang berhajat untuk menaiki tren ETS untuk ke destinasi yang dihajati, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) telah mengumumkan pertambahan bagi tren ETS Platinum untuk dua laluan iaitu KL Sentral-Padang Besar-KL Sentral.

KTMB memaklumkan penambahan perkhidmatan itu melibatkan perjalanan 9 hingga 12 Dis, 16 hingga 19 Dis, 23 hingga 26 Dis dan 30 Dis 2022 hingga 2 Jan 2023. Di mana perkhidmatan tambahan yang menawarkan 10,080 tiket yang telah mula dijual sejak semalam mampu menampung permintaan tinggi bagi beberapa destinasi seperti Ipoh, Butterworth, Alor Setar dan Padang Besar.

“Setakat ini, lebih 55% tiket telah dijual bagi sektor KL Sentral-Padang Besar-KL Sentral pada hujung minggu. Trend ini dijangka terus meningkat dari semasa ke semasa berikutan cuti sekolah dan cuti umum serta kepada pengguna yang terus memilih perkhidmatan kereta api untuk ke destinasi pilihan masing-masing,” menurut KTMB seperti mana yang dilaporkan oleh Bernama.

Para pengguna disaran membuat pembelian tiket melalui aplikasi KTMB Mobile (KITS) atau laman sesawang KTMB.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required