Mercedes-Benz E-Class W214 dapat sistem MBUX Superscreen – TikTok, Zoom, kamera selfie tersedia

Mercedes-Benz E-Class W214 dapat sistem MBUX Superscreen – TikTok, Zoom, kamera selfie tersedia

Tahun ini Mercedes-Benz akan memperkenalkan E-Class baru generasi keenam, namun waktu sebenarnya masih belum diketahui. Sebelum itu berlaku, mereka mendedahkan terlebih dahulu rupa bahagian dalamnya, yang menyaksikan penggunaan papan pemuka seakan mendapat inspirasi daripada model elektrik EQS.

Paling menyerlah sudah tentu adalah jalur lampu suasana pada papan pemuka ini, dan ia bersambung sehingga ke tepi pintu. Selain bertukar warna, lampu yang dipanggil sebagai Active Ambient Light ini juga boleh berkelip dan bertukar mengikut rentak lagu.

Di hadapan pemandu masih terdapat skrin digital yang berasingan, sementara di tengah dan di hadapan penumpang hadapan, E-Class baru ini boleh datang dengan skrin sesentuh MBUX Superscreen yang sama rata dengan permukaan papan pemuka.

Mercedes-Benz E-Class W214 dapat sistem MBUX Superscreen – TikTok, Zoom, kamera selfie tersedia

MBUX versi ini dikawal oleh satu komputer bersepadu dengan satu pemproses, dan dikatakan boleh memberi aliran data lebih pantas dan kemudiannya boleh dimasukkan dengan aplikasi lain. Semasa pelancaran nanti, Mercedes-Benz memberitahu, E-Class baru akan terus dimasukkan dengan TikTok, permainan Angry Birds, Vivaldi, Webex dan Zoom.

Jika anda perasan di atas papan pemuka (bahagian tengah), terdapat bonjolan yang sebenarnya adalah kamera menghadap ke dalam kereta. Ia boleh digunakan bukan sahaja untuk mengambil gambar dan video semasa kereta berhenti, tetapi juga apabila pemandu/penumpang mahu membuat panggilan video atau menghadiri pertemuan dalam talian.

E-Class ini juga boleh hadir dengan skrin bertentangan penumpang hadapan yang boleh digunakan untuk pelbagai fungsi termasuk menonton video. Demi mengurangkan gangguan kepada pemandu, Mercedes-Benz telah memasang “penghadang digital” supaya pemandu tidak boleh melihat skrin tersebut dengan mudah. Melengkapkan sistem infotainmen ini adalah sistem bunyi Burmester 4D dengan 17 pembesar suara.

Dengan hampir semua sistem kawalan kenderaan boleh dibuat melalui skrin di tengah, E-Class baru ini masih mempunyai beberapa butang kawalan di tengah papan pemuka, dan ini adalah untuk mod pemanduan, sistem bantuan pemandu, tahap bunyi media serta kawalan pendingin hawa.

Konsol tengah adalah ringkas, dengan terdapat tempat letak cawan di bahagian hadapan, dan perehat tangan yang di dalamnya, selain ruang simpanan, juga terdapat soket pengecas USB. Seperti biasa, kereta ini datang dengan pelbagai pilihan kemasan dan balutan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required