Royal Enfield Interceptor 650 dan Continental GT 650 2023 dapat peningkatan – serba gelap, tayar tanpa tiub

Royal Enfield Interceptor 650 dan Continental GT 650 2023 dapat peningkatan – serba gelap, tayar tanpa tiub

Dua model 650 daripada Royal Enfield, iaitu Interceptor 650 dan Continental GT 650 diberikan peningkatan untuk model keluaran tahun 2023. Perkara pertama yang diubah adalah penampilan yang lebih segar, dengan Interceptor kini ditawarkan dalam warna Barcelona Blue dan Black Ray, sementara Continental GT pula kini tiba dalam warna Apex Grey dan Slipstream Blue.

Menjadikannya lebih garang, kedua-duanya juga kini ditawarkan dalam varian yang dipanggil sebagai Blacked Out, di mana hampir semua bahagian enjin dan ekzos yang sebelum ini berwarna krom telah dihitamkan termasuk penutup tepi. Bentuk ekzos itu sendiri masih sama.

Kemudiannya, dua motosikal yang berkongsi asas sama, tetapi dengan identiti berbeza ini (Continental GT lebih kepada sebuah cafe racer manakala Interceptor lebih kepada cruiser) sekarang dipasang dengan rim aluminium 18 inci dengan tayar tanpa tiub, menggantikan rim spoked dan tayar tiub sebelum ini.

Beberapa kelengkapan lain turut dinaik taraf, termasuk lampu hadapan, yang kini menggunakan unit LED, dan tambahan soket pengecas USB. Bahagian lain masih lagi sama termasuk enjin, iaitu unit dua silinder selari SOHC 648 cc suntikan bahan api yang digabungkan dengan kotak gear enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 47 hp pada 7,250 rpm dan 52 Nm tork pada 5,250 rpm.

Dua motosikal ini juga dilengkapi dengan brek cakera 320 mm di hadapan dan 240 mm di belakang, lengkap dengan ABS dual-channel, fork teleskopik serta dua penyerap hentak dengan tabung gas di belakang. Tangki bahan api Interceptor 650 adalah lebih besar, iaitu 13.7 liter, sementara Continental GT 650 dilengkapi tangki 12.5 liter. Berat kedua-dua motosikal ini adalah 400 kg.

GALERI: Royal Enfield Interceptor 650 2023

GALERI: Royal Enfield Continental GT 650 2023

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required