Honda Malaysia sasar jualan 80,000 unit untuk 2023 – bakal buka pusat 2S untuk alat ganti dan servis

Honda Malaysia sasar jualan 80,000 unit untuk 2023 – bakal buka pusat 2S untuk alat ganti dan servis

Pada Januari lalu, Honda Malaysia (HM) mengumumkan telah berjaya menjual lebih 80,200 kenderaan pada 2022, mencapai sasaran jualan sebanyak 80,000 unit pada tahun tersebut. Angka jualan sebenar untuk tahun lalu ialah 80,290 unit, mewakili 11.1% perkongsian untuk jumlah keseluruhan industri (TIV). Juga seperti yang dilaporkan sebelum ini, ia terus mengekalkan HM dalam kedudukan No.1 bagi segmen kenderaan penumpang bukan-nasional buat sembilan tahun berturut-turut.

Untuk sasaran jualan tahun ini, dalam majlis bersama media pada Jumaat lalu, HM memaklumkan, pihaknya masih menetapkan jumlah yang sama iaitu 80,000 unit, namun meningkatkan perkongsian pasaran sebanyak 12.3%. Syarikat ini juga berharap dapat mencapai sasara terbabit dengan pengenalan empat model baharu, iaitu WR-V, CR-V generasi ke-enam, Civic Type R FL5 dan City facelift.

Tahun ini juga menyaksikan penambahan varian RS dalam barisan produk dan terus mengetengahkan teknologi e:HEV hybrid, di mana syarikat ini berkata ia merupakan pendekatan yang tepat untuk ke arah elektrifikasi.

Selain daripada itu, HM juga merancang untuk mengembangkan lagi aktiviti selepas jualan dengam memperkenalkan pusat Pit Stop (servis dan alat ganti) 2S baharu bagi memenuhi permintaan yang meningkat daripada pelanggan sedia ada dan yang baharu. Malahan platform HondaTouch juga akan dipertingkatkan untuk memudahkan akses dan penggunaannya.

HM juga bakal meningkatkan fungsi Honda Connect di pasaran, dengan mengembangkan sistem telematik, di mana ia membenarkan pengguna Honda untuk mengakses beberapa fungsi menerusi aplikasi telefon pintar, dengan menawarkan fungsi ini buat lebih banyak model pada tahun ini.

Boleh dicapai menerusi peranti Apple dan Android, sistem yang menghubungkan antara kenderaan dengan pengguna ini, memberikan akses kawalan untuk beberapa fungsi yang berkaitan dengan keselamatan dan kemudahan termasuk status kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required