Hap Seng Star dan Mercedes-Benz Malaysia lancar Autohaus baharu terletak di Bukit Tinggi, Klang

Hap Seng Star dan Mercedes-Benz Malaysia lancar Autohaus baharu terletak di Bukit Tinggi, Klang

Hap Seng Star, bersama Mercedes-Benz Malaysia (MBM), telah melancarkan Autohaus terbaharu yang terletak di Bukit Tinggi, Klang. Fasiliti baharu yang dibina dalam keluasan 49,543 kaki persergi ini terletak dalam kawasan seluas 142,000 kaki persegi.

Bukit Tinggi Autohaus baharu ini menampilkan bilik pameran yang mampu mempamerkan hingga 45 buah kenderaan serta sudut barangan cenderahati dan aksesori Mercedes-Benz. Kemudahan lain termasuklah Star Lounge, kafe layan diri, bilik permainan kanak-kanak dan bilik berhias untuk kaum wanita.

Bagi pengendalian kereta pelanggan, fasiliti ini dikendalikan oleh juruteknik Mercedes-Benz terlatih penyelenggaraan perkhidmatan berjadual dan pembaikan besar. Kapasiti penyelenggaran mampu mencecah 900 kereta sebulan, dan ia boleh dipertingkatkan pada masa hadapan jika diperlukan.

Untuk pengalaman perkhidmatan yang komprehensif, Hap Seng Star turut menawarkan Express Service 2.0, penghantaran dan pengambilan, tempahan perkhidmatan ‘drop-and-go’, lapisan cermin gelap dan tuntutan waranti dan insurans di Autohaus.

Hap Seng Star dan Mercedes-Benz Malaysia lancar Autohaus baharu terletak di Bukit Tinggi, Klang

“Pelancaran Mercedes-Benz Autohaus di Bukit Tinggi adalah bukti komitmen bersama kami untuk mentakrifkan semula pengalaman jenama mewah untuk pelanggan kami di Malaysia. Mercedes Benz-Malaysia sentiasa teguh dalam mengembangkan kehadiran jenama ini yang bertujuan untuk meningkatkan lagi penawaran dan pengalaman pelanggan kami dalam bidang jualan dan perkhidmatan untuk memenuhi keperluan pelanggan yang berkembang,” kata Sagree Sardien, Presiden dan CEO MBM.

Tambahnya lagi, “Autohaus tercanggih baharu ini menampilkan peningkatan kapasiti untuk perkhidmatan pelanggan, dengan transformasi digital dan tumpuan tinggi pada perlindungan data, dan kemudahan tambahan untuk pengalaman jenama yang lancar dan mampan yang boleh ditawarkan oleh Mercedes-Benz secara eksklusif.”

Dari segi kemampanan, bangunan ini telah diperakui dengan anugerah ‘Gangsa’ oleh GreenRE dan mempunyai sistem penuaian air hujan. Pelanggan Mercedes-EQ juga dapat mengecas kenderaan elektrik (EV) mereka di Autohaus, yang mempunyai empat petak ruang pengecas DC 120 kW.

Hap Seng Star dan Mercedes-Benz Malaysia lancar Autohaus baharu terletak di Bukit Tinggi, Klang

“Bukit Tinggi adalah sebuah perbandaran yang terkenal dan mapan dan kami mahu berada di tempat pelanggan kami, dan memberikan mereka perkhidmatan dan pengalaman runcit yang terbaik.

“Dalam konteks hari ini, kami sedar bahawa pengalaman pelanggan adalah sama pentingnya dengan penawaran produk, dan oleh itu, bersama-sama dengan Mercedes-Benz, kami berhasrat untuk memanfaatkan peluang perniagaan kereta yang besar di wilayah Bukit Tinggi dan mengembangkannya menjadi sebuah syarikat yang penting serta hab auto pada tahun-tahun akan datang,” kata Harald Behrend, COO Kumpulan Hap Seng Consolidated dan Ketua Eksekutif Hap Seng Group Automotive Division.

Dengan pelancaran Bukit Tinggi Autohaus ini, portfolio Hap Seng Star selaku pengedar Mercedes-Benz telah mencapai sembilan cawangan, dengan lokasi lain termasuk di Kuala Lumpur, Kinrara, Balakong, Jalan Ipoh, Setia Alam, Melaka, Kuching dan Kota Kinabalu. Syarikat ini juga mengendalikan Pusat Pra-Pemilikan Mercedes-Benz di Kinrara serta pusat mengecat badan kenderaan di Shah Alam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required