Pemandu Honda Civic yang kemalangan di jalan Genting Highlands ada rekod 11 saman — PDRM

Pemandu Honda Civic yang kemalangan di jalan Genting Highlands ada rekod 11 saman — PDRM

Awal minggu ini tular sebuah video yang menunjukkan sebuah Honda Civic FD berlumba haram dan terbabas di tepi jalan ketika ingin mengambil selekoh dalam perjalanan naik Genting Highlands.

Kemalangan yang hanya melibatkan kereta itu berlaku Ahad lepas di KM 14.6 di jalan berkenaan menunjukkan kereta itu dipandu dengan cara merbahaya dan laju ketika memasuki selokoh yang agak tajam, yang mana pemandunya kemudian menekan brek ketika di dalam selekoh dan menyebabkan kereta itu terbabas kemudiannya.

Terbaru, PDRM mendedahkan maklumat tambahan berkaitan kejadian yang berlaku jam 7.25 pagi itu, yang menyaksikan pemandu berusia 27 tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan. Ketika dalam siasatan berkaitan kejadian itu, pemandu berkenaan didapati memiliki 11 saman trafik di bawah namanya.

Ketua Polis Bentong, Superintenden Zaiham Mohd Kahar berkata pemandu itu telah dipanggil untuk soal siasat dan pemeriksaan lanjut mendapati beliau memiliki rekod saman lampau. Kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 42 Akta 333, Akta Pengangkutan Jalan 1987 atas sebab pemandu secara merbahaya.

Untuk semua pengguna di jalan raya, berhati-hatilah dan jangan pentingkan diri sendiri. Jika rasa hebat untuk berlumba, masuklah ke litar dan lumpa sepuasnya. Malang tidak berbau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required