Suzuki Hayabusa 25th Anniversary Edition diperkenal

Suzuki Hayabusa 25th Anniversary Edition diperkenal

Di Eropah, Suzuki telah memperkenalkan Hayabusa 25th Anniversary Edition sebagai menyambut ulang tahun ke-25 model tersebut dalam pasaran. Ia masih lagi menggunakan asas sama sepeti Hayabusa generasi ketiga biasa, tetapi diberi kemasan istimewa.

Sebagai permulaan, model sambutan ulang tahun ini menggunakan warna Glass Blaze Orange/Glass Sparkle Black dan kemudiannya beberapa bahagian seperti brek cakera mendapat kemasan gold-anodized untuk memberikan sedikit kontras.

Terus dari kilang, model ini datang dengan tempat duduk tunggal yang sudah menjadi tanda unik Hayabusa, dan kemudiannya diletakkan dengan logo serta lencana ulang tahun pada tepi ekzos serta atas tangki. Suzuki bagaimanapun tidak menyatakan sama ada model ini akan dikeluarkan dalam jumlah terhad ataupun tidak.

Ciri teknikal Hayabusa 25th Anniversary Edition masih tidak berubah dan sama seperti Hayabusa biasa, bermula dengan enjin empat silinder DOHC 1,340 cc bersama transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa sehingga 190 PS pada 9,700 rpm dan tork 150 Nm pada 7,000 rpm.

Pakej kuasa ini kemudiannya digabungkan dengan kelengkapan berspesifikasi tinggi seperti brek Brembo Stylema berkembar di hadapan dan suspensi Kayaba boleh laras sepenuhnya, serta pelbagai sistem elektronik termasuk Motion Track Antilock Brake System (MT-ABS), Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-a), Power Mode Selector (PW), Engine Brake Control System (EB), Motion Track Traction Control System (TC), Anti-lift Control System (LF), Launch Control System (LC) dan quickshifter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required