MV Agusta Dragster RR SCS America dilancar – khas untuk pasaran Amerika Syarikat, terhad 300 unit

MV Agusta Dragster RR SCS America dilancar – khas untuk pasaran Amerika Syarikat, terhad 300 unit

MV Agusta meneruskan lagi pengeluaran model siri “Amerika” yang dimulakan dengan model 750S pada tahun 1973 dahulu dengan memperkenalkan yang terbaru, MV Agusta Dragster RR SCS America 2023. Model ini hanya akan dikeluarkan sebanyak 300 unit, dan dijual di Amerika Syarikat sahaja.

Perbezaan utama model istimewa ini dengan Dragster RR biasa adalah tema warnanya, yang membawa warna putih, biru dan merah seperti bendera AS. Ia kemudiannya diserlahkan lagi dengan tempat duduk khas yang menggunakan balutan warna merah dan hitam, bersama tulisan “America Special Edition” yang dijahit dengan tangan.

Di bahagian atas triple clamp terdapat ukiran laser nombor keluaran motosikal (001-300) istimewa ini, dan kelengkapan lain yang diberikan bersama adalah termasuk penutup klac lutsinar, kain penutup motosikal dengan grafik khas serta sijil pengesahan daripada MV Agusta.

Dragster RR SCS dipacu oleh enjin tiga silinder 798 cc bersama transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa sehingga 140 hp pada 12,300 rpm (boleh dinaikkan sehingga 148 hp apabila dipasang dengan ekzos Akrapovic dan talaan ECU) dan tork 87 Nm pada 10,250 rpm.

Ia juga dilengkapi dengan fork boleh laras Marzocchi di hadapan, monoshock boleh laras Sachs di belakang, brek Brembo berkembar dengan cakera 320 mm di hadapan dan tunggal dengan cakera 220 mm di belakang, steering damper, Launch Control, Front Lift Control dan pengesan GPS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required