Honda WR-V di M’sia – 2,200 unit telah dihantar kepada pelanggan dalam sebulan dilancar, varian RS terlaris

Honda WR-V di M’sia – 2,200 unit telah dihantar kepada pelanggan dalam sebulan dilancar, varian RS terlaris

Honda Malaysia (HM) mengumumkan bahawa pihaknya telah menghantar sejumlah 2,200 unit model WR-V kepada pelanggan terawal yang menempahnya, dalam tempoh sebulan ia dilancarkan pada 13 Julai lalu.

Perkara ini diumumkan dalam majlis penyerahan WR-V kepada pelanggan pertama yang menempahnya, Nurain Mohamad, yang berlangsung di pusat pengedar Honda yang dikendalikan oleh Accord Auto Sdn. Bhd. Dalam majlis berkenaan, HM turut berbesar hati menghadiahkan Nurain pakej aksesori Honda, Ultra Glass Body Coating dan cenderahati rasmi jenama ini, kesemuanya bernilai RM5,000.

“Kami ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pelanggan kami atas kepercayaan mereka terhadap jenama Honda dan sokongan untuk WR-V serba baharu, yang merupakan model serba baharu dalam segmen Bukan Nasional.

“Sejak dilancarkan, model ini telah diterima baik di pasaran dan mencapai prestasi jualan yang luar biasa. Varian RS adalah penyumbang terbesar merangkumi 60% daripada jumlah jualan setakat ini. Kami juga berbesar hati untuk berkongsi bahawa WR-V serba baharu merupakan model kedua terlaris dalam barisan Honda kami untuk bulan Julai 2023,” kata Pengarah Urusan dan CEO HM Hironobu Yoshimura.

Pemilik Accord Auto Sdn Bhd, Ng Jit Hua pula berkata, “Kami amat berbesar hati kerana dapat menghantar WR-V serba baharu berdaftar kepada Nurain, pemilik pertama WR-V di Malaysia. Kami komited memenuhi jangkaan pelanggan kami dan terus memberikan perkhidmatan jualan dan selepas jualan berkualiti tinggi kepada semua pelanggan Honda.”

““Apabila Honda Malaysia mengumumkan bahawa mereka melancarkan WR-V serba baharu, saya membuat kajian tentang kereta itu dan langsung kagum dengan reka bentuk dan cirinya. Model ini mempunyai profil muda dan bertenaga, dipamerkan dengan gaya dan penampilan menarik yang mencerminkan keperibadian saya. Saya suka WR-V serba baharu kerana mempunyai reka bentuk kompak di luar tetapi masih mempunyai ruang yang luas di dalam. Oleh itu, saya percaya saya boleh menikmati pengalaman di atas jalan yang selesa dan inilah SUV kecik yang sempurna yang saya cari,” kongsi Nurain pula.

Honda WR-V di M’sia – 2,200 unit telah dihantar kepada pelanggan dalam sebulan dilancar, varian RS terlaris

Untuk pasaran Malaysia, WR-V menawarkan empat varian iaitu model asas 1.5 S yang dijual pada harga RM89,900, diikuti varian pertengahan 1.5 E berharga RM95,900, manakala 1.5 V pula berharga RM99,900. Model spesifikasi tertinggi 1.5 RS pula ditawarkan pada harga RM107,900. Kesemuanya adalah harga atas jalan tanpa insurans, dan WR-V 2023 diberikan waranti pengeluar selama lima-tahun tanpa had perbatuan dan lima kali penyelenggaran dengan kos buruh percuma.

WR-V 2023 ini menerima enjin yang sama seperti Honda City dan varian asas HR-V Grade S iaitu unit L15ZF 1.5 liter naturally-aspirated (NA) DOHC i-VTEC empat-silinder petrol yang menghasilkan kuasa 121 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,300 rpm, digandingkan dengan kotak gear CVT automatik dan hanya memacu roda hadapan. Jadi dari segi kuasa juga WR-V adalah lebih besar dari Ativa yang digerakkan oleh enjin 1.0L turbo tiga-silinder berkuasa 97 hp dan tork 140 Nm.

Dengan padanan mekanikal tersebut, kelajuan maksimum yang mampu dicapai oleh WR-V 2023 mencecah 160 km/j. Untuk varian S dan E, pecutan dari 0-100 km.j boleh dicapai dalam 11 saat, manakala 11.1 saat untuk varian V dan RS pula 11.3 saat.


Untuk kelengkapan keselamatan pula, kesemua varian diberikan ciri standard termasuk cagak Isofix, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), ABS dengan EBD, Bantuan Mula Mendaki (HSA), Isyarat Berhenti Kecemasan, dua penderia undur, pengingatan pemakaian tali pinggang keledar dan juga Honda LaneWatch. Model spesifikasi penuh 1.5 RS menerima enam beg udara, manakala empat unit bagi tiga varian di bawahnya.

Tiga varian tertinggi juga menerima ciri Honda Sensing yang merangkumi sistem pemberitahu kereta hadapan bergerak (LCDN), kawalan kelajuan adaptif (ACC), Sistem Brek Pengelak Pelanggaran (CMBS) bersama Amaran Pelanggaran Hadapan (FCW), Sistem Bantuan Kekal Lorong (LKAS), Pengelak Keluar Jalan (RDM), Amaran Keluar Lorong (LDW) dan Lampu Tinggi Automatik (AHB)

GALERI: Honda WR-V 1.5 RS

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required