Honda WR-V di M’sia catat 7,300 tempahan setakat awal Sept; 3,300 unit telah dihantar, RS paling laku

Honda WR-V di M’sia catat 7,300 tempahan setakat awal Sept; 3,300 unit telah dihantar, RS paling laku

Honda Malaysia (HMSB) mengumumkan bahawa sebanyak hampir 7,300 tempahan bagi Honda WR-V 2023 telag diterima setakat 6 September, selepas dua bulan SUV bersaiz kecil ini dilancarkan di pasaran tempatan. Buat setakat ini juga, hampir 3,300 unit telah dihantar kepada para pelanggan, naik sebanyak 1,100 unit berbabding 2,200 unit yang telah dihantar pada Ogos lalu.

WR-V menawarkan empat varian iaitu S, E, V dan RS, dam kesemuanya dijanakan oleh enjin 1.5 liter naturally-aspirated DOHC i-VTEC yang menawarkan kuasa hingga 121 PS dan 145 Nm, dan dipadankan bersama CVT. Harganya dari RM89,900 hingga RM107,900 atas jalan dan tanpa insurans.

Syarikat ini turut mendedahkan, setakat September, banyak pendaftaran dibuat bagi varian RS, yang merangkumi 62% penghantaran sekaligus menjadikannya sebagai varian yang paling popular. Diikuti dengan varian V dengan 19%, mankala E pula naik sebanyak 13% dan model asas S pula kekal 6%.

Honda WR-V di M’sia catat 7,300 tempahan setakat awal Sept; 3,300 unit telah dihantar, RS paling laku

HSMB turut mendedahkan pecahan peratusan pilihan warna yang ditawarkan untuk WR-V ini, iaitu Ignite Red Metallic, Platinum White Pearl, Stellar Diamond Pearl, Meteoroid Grey Metallic and Crystal Black Pearl.

Di mana peratusan yang dicatat antara Meteoroid Grey Metallic dan Ignite Red Metallic tidak banyak beza iaitu masing-masing dengan 25% dan 24%. Manakala Stellar Diamond Pearl yang merupakan warna baharu pula mencatatkan peratusan mencecah 22%, diikuti dengan Platinum White Pearl (19%), dan Crystal Black Pearl (10%).

Buat masa ini, HMSB turut berkata, tempoh menunggu bagi WR-V masih kekal sekitar dua bulan, tetapi bergantung pada varian dan warna yang dipilih, dan Stellar Diamond Pearl memerlukan tempoh yang lebih lama.

GALERI: Honda WR-V 1.5 RS

GALERI: Honda WR-V 1.5 V

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required