Porsche Cayenne S E-Hybrid 2024 didedah – 519 PS, 750 Nm; 0-100 km/j dalam 4.7s; jarak EV hingga 90 km

Porsche Cayenne S E-Hybrid 2024 didedah – 519 PS, 750 Nm; 0-100 km/j dalam 4.7s; jarak EV hingga 90 km

Porsche telah mendedahkan varian E-Hybrid yang ketiga untuk model Cayenne dengan pengenalan Cayenne S E-Hybrid baharu, yang diposisikan antara Cayenne E-Hybrid dan Cayenne Turbo E-Hybrid.

Ditawarkan dengan bentuk badan SUV dan Coupe, Cayenne S E-Hybrid menerima enjin 3.0 liter pengecas turbo V6 petrol yang ditambah baik, dengan kuasa 353 PS (349 hp atau 260 kW), dan dipadankan bersama motor elektrik pada kadar 176 PS (174 hp atau 130 kW), di mana larasannya juga digunakan oleh Cayenne E-Hybrid walau pun berlainan angka kuasa.

Jumlah keseluruhan kuasa yang dihasilkan oleh Cayenne S E-Hybrid mencecah 519 PS (512 hp atau 382 kW) dan tork 750 Nm, membolehkannya ia dipecut dari 0-100 km/j dalam 4.7 saat dan kelajuan maksimum cecah 263 km/j. Bagi pacuan elektrik sepenuhnya, ia mampu dicapai hingga jarak 90 km mengikut kitaran WLTP hasil bateri berkapasiti 25.9 kWh.

Pengecasan penuh menggunakan pengecas AC ada kadar 11 kW (sebelum ini sekitar 7 kW) mengambil masa di bawah 2.5 jam, dakwaan pengeluar kereta Jerman ini. Bagi ciri kelengkapan standard, Cayenne S E-Hybrid diberikan suspensi udara adaptif menampilkan dua chamber, dua teknologi injap, roda 20-inci, sistem ekzos dengan dua paip berkembar dalam keluli tahan karat, lampu utama matrix LED (dengan pilihan HD matrix LED).

Jika memilih bentuk badan SUV, pakej luaran Silver diberikan, manakala Coupe pula menerima pakej luaran Black. Di dalamnya, kedua-duanya menerika tempat duduk hadapan larasan kuasa lapan-cara, pakej Sport Chrono, pedal keluli tahan karat dan pakej dalaman Diamar dengan warna Silvershade. Skrin untuk penumpang didatangkan secara pilihan, termasuk juga dengan sistem kualiti udara baharu untuk menapis partikel dan bahan bahaya lain keluar.

Porsche telag mula menerima tempahan untuk varian baharu ini bagi pasaran Eropah, dengan penghantarannya dijadualkan bermula November ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required