Neta V dilancar untuk pasaran Malaysia – EV 95 PS, jarak gerak 380 km, pilihan dua pakej, RM100,000

Neta V dilancar untuk pasaran Malaysia – EV 95 PS, jarak gerak 380 km, pilihan dua pakej, RM100,000

Selepas dipertonton buat pertama kali di Malaysia Mei lalu, Neta V kini dilancarkan secara rasmi dengan harga atas jalan RM100,000. Walaupun menunjukkan sedikit peningkatan berbanding harga yang didedahkan sebelum ini, Neta V ditawarkan dalam pilihan dua pakej percuma dengan kelebihan yang berbeza untuk pelanggan.

Pakej pertama melibatkan pemberian aksesori penting termasuk pengecas rumah (termasuk pemasangan), fungsi Vehicle To Load (V2L, 3.3 kW), pintu but automatik, filem penapis haba, insurans serta kit badan. Menurut Intro Synergy Sdn Bhd selaku pengedar tuunggal Neta di Malaysia, kit badan yang diberi ini adalah eksklusif untuk pasaran Malaysia.

Pakej kedua yang boleh dipilih adalah melibatkan bayaran semula pinjaman tanpa faedah sehingga tujuh tahun. Walaupun tidak mendapat barangan dalam pakej pertama, pemilik yang memilih pakej kedua ini boleh menambah aksesori ini dengan bayaran tambahan.

Neta V dipacu oleh motor elektrik depan yang membekalkan 95 PS (94 hp atau 70 kW) dan 160 Nm tork. Pengeluarnya mendakwa pecutan 0-50 km/j boleh dicapai dalam masa 3.9 saat, dan laju maksimum 120 km/j. Neta V mempunyai ukuran 4,070 mm panjang, 1,690 mm lebar, 1,540 mm tinggi dengan jarak antara roda 2,525 mm.

Ia didatangkan dengan bateri lithium-ion 38.5 kWh yang memberikan jarak bergerak 380 km mengikut kitaran NEDC. Untuk pengecasan, AC dengan Type 2 pada kadar maksimum 6.6 kW akan memerlukan masa lapan jam untuk cas penuh. Pengecasan pantas DC juga ada (dengan CCS2) pada kadar 100 kW dan mampu mengecas dari 20-80% dalam masa 30 minit.

Neta V ditawarkan dalam pilihan lima warna iaitu Sakura Pink, Sky Blue, Moonlight Green, Midnight Grey dan White Storm. Jaminan yang diberi adalah selama lima tahun atau 150,000 km untuk komponen biasa, lapan tahun atau 180,000 km untuk komponen voltan tinggi EV termasuk bateri dan pengecas, serta 10 tahun atau 200,000 km untuk badan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required