26 pengusaha stesen minyak Petron sertai program GTSP 2022 terima surat penghargaan dari PDRM

26 pengusaha stesen minyak Petron sertai program GTSP 2022 terima surat penghargaan dari PDRM

Seramai 26 pengusaha stesen minyak Petron telah menerima surat penghargaan daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) di atas sumbangan mereka di dalam menjayakan program Go-To-Safety-Point (GTSP) pada tahun 2022.

Sebagai syarikat minyak pertama yang bekerjasama dengan PDRM untuk melaksanakan GTSP, Petron kini sudah mempunyai lebih 760 stesen minyak yang berfungsi sebagai lokasi selamat untuk memberi bantuan kecemasan awal.

Program GTSP merupakan inisiatif kerajaan yang diterajui oleh PDRM di bawah program “United Against Crime” yang bertujuan untuk memastikan keselamatan dan kesejahteraan masyarakat secara amnya. Pada tahun 2022, stesen minyak Petron melaporkan sebanyak 36 insiden GTSP, termasuk keganasan rumahtangga, kemalangan jalan raya, kehilangan kesedaran dan beberapa insiden lain yang seumpama dengannya.

Ketua Perniagaan Runcit Petron, Puan Shaliza Mohd Sidek berkata, “Syarikat Petron adalah rakan kolaborasi yang lama bekerjasama dengan PDRM dalam program GTSP. Tahun ini menandakan ulang tahun ke-10 kami bersama PDRM dalam pelaksanaan program ini.

“Kami bukan sekadar berazam untuk melindungi keselamatan komuniti setempat, tetapi kami juga mahu pelanggan kami berasa selamat apabila mereka singgah di stesen minyak Petron. Dengan latihan berkala yang konsisten, semua kakitangan di stesen minyak adalah terlatih dan mampu menawarkan bantuan awal kepada pelanggan semasa keadaan kecemasan.”

Kempen GTSP Petron menunjukkan komitmen teras syarikat terhadap keselamatan masyarakat awam di bawah tonggak kelestarian sosial. Semua stesen minyak Petron mempunyai pelekat tingkap GTSP untuk pengenalpastian lokasi GTSP serta sudut ‘de-stress’ untuk pelanggan berehat/bertenang sementara menunggu ketibaaan pihak berkuasa yang berkenaan. Sudut ‘de- stress’ ini dilengkapi dengan kemudahan penting seperti peti pertolongan cemas, kerusi, dan selimut.

“Saya kagum dengan komitmen teguh Petron terhadap inisiatif GTSP ini. Dedikasi mereka yang berterusan untuk mempromosikan keselamatan awam terbukti melalui pemasangan paparan struktur seni unik bersertakan mesej GTSP, dan hanya pada tahun lepas, mereka melancarkan 10 reka bentuk mural menggunakan peribahasa Melayu untuk menggalakkan kesedaran keselamatan jalan raya,” kata Dato’ Azman Ayob, Timbalan Pengarah Operasi Jabatan Pencegahan Jenayah Keselamatan Komuniti (JPJKK) Bukit Aman pada majlis pengiktirafan GTSP Petron semalam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required