Ducati Hypermotard 698 Mono didedah – enjin satu silinder 77.5 hp, berat 151 kg, suspensi boleh laras

Ducati Hypermotard 698 Mono didedah – enjin satu silinder 77.5 hp, berat 151 kg, suspensi boleh laras

Barisan model Hypermotard keluaran Ducati menerima ahli baru apabila Hypermotard 698 diperkenalkan kepada dunia. Ia adalah supermotard pertama dari pengeluar Itali itu yang menggunakan enjin satu silinder, dan menerapkan “karekter sempurna sebuah fun-bike; menyeronokkan dan ringan seperti sebuah supermotard lumba, sofistikated dan berprestasi tinggi seperti semua Ducati.”

Nadi penggerak Hypermotard 698 adalah enjin baru Superquadro Mono, yang berkapasiti 659 cc, dengan teknologi injap Desmodromic dan injap intake titanium, menghasilkan kuasa 77.5 hp pada 9,750 rpm dan tork 64 Nm pada 8,000 rpm. Transmisi adalah unit enam kelajuan dengan klac jenis slipper.

Untuk mengawal penyampaian kuasa ini, penunggang disediakan dengan empat mod tunggangan iaitu Sport, Road, urban dan Wet, manakala sistem elektronik lain yang diberikan secara standard adalah termasuk Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC) dan Ducati Power Launch (DPL).

Beberapa pelarasan lain turut disediakan sebagai contoh, untuk kuasa enjin ada tiga tahap, ABS empat tahap (dua dengan fungsi Slide-By-Brake dan satu hanya mengaktifkan ABS pada roda hadapan sahaja) dan Wheelie Control empat tahap (perisian Ducati Performance dengan Wheelie Assist untuk bantuan wheelie lebih lama dijual secara berasingan).

Hypermotard 698 Mono ini datang dengan rim aluminium 17 inci, yang dipegang oleh suspensi yang terdiri daripada fork USD Marzocchi 45 mm boleh laras sepenuhnya di hadapan dan monoshock Sachs boleh laras sepenuhnya di belakang. Brek pula terdiri daripada unit tunggal cakera 330 mm dengan angkup Brembo M4.32 empat piston di hadapan dan cakera 245 mm dengan angkup satu piston di belakang.

Berat kering Hypermotard 698 Mono adalah 151 kg dan ia datang dengan tangki bahan api 12 liter. Selain versi standard, ia juga disediakan dengan versi RVE, yang datang dengan grafik khas serta quickshifter yang boleh digunakan untuk naik dan turun gear.

GALERI: Ducati Hypermotard 698 Mono

GALERI: Ducati Hypermotard 698 Mono RVE

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required