UMW Toyota Motor capai jualan bulanan tertinggi dalam lima tahun pada Oktober 2023 — naik 9.1%

UMW Toyota Motor capai jualan bulanan tertinggi dalam lima tahun pada Oktober 2023 — naik 9.1%

Angka jualan UMW Toyota Motor (UMWT) bagi Oktober 2023 cukup memberangsangkan. Dengan mencatat 10,931 unit termasuk 222 unit kenderaan Lexus, menjadikannya angka jualan bulanan tertinggi bagi tempoh lima tahun terakhir untuk syarikat tersebut.

Bulan lalu, Toyota memperkenalkan model Alphard dan Vellfire generasi keempat serba baru. Menurut Toyota, MPV mewah tersebut mencatatkan penanda aras baru bagi ciri canggih dan mewah yang ada di dalam sesebuah kenderaan. Dua varian ditawarkan, iaitu Alphard 2.4T Executive Lounge dengan harga RM538k dan Vellfire 2.5L dengan harga RM438,000.

“Dalam landskap automotif yang selalu berubah, Toyota Alphard dan Vellfire berada di depan dalam penawaran inovasi dan kecanggihan. Ia menetapkan standard baru untk kemewahan dan prestasi dalam segmen MPV, mencerminkan komitmen kami untuk memberikan kenderaan yang melangkau jangkaan,” ujar Presiden UMWT, Datuk Ravindran K.

UMWT dalam usaha untuk mengakhiri tahun ini dengan jualan yang kukuh, dan akan memperkenalkan promosi khusus tahun ini di bawah Celebrate the Symphony of Lights. Pelanggan boleh menikmati pembiayaan 100% untuk model terpilih, dengan manfaat promosi sehingga RM15,000. Juga, program Toyota Service Savers menawarkan ansuran bulanan mudah bermula serendah RM18.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required