Lima jalan di KL ditutup pada 31 Jan sempena Istiadat Keberangkatan Tiba Yang di-Pertuan Agong ke-17

Lima jalan di KL ditutup pada 31 Jan sempena Istiadat Keberangkatan Tiba Yang di-Pertuan Agong ke-17

Sempena dengan Istiadat Keberangkatan Tiba Yang di-Pertuan Agong ke-17, Sultan Ibrahim Iskandar yang bakal berlangsung pada 31 Januari 2024 (Rabu ini), sebanyak lima jalan di sekitar ibu kota akan ditutup secara berperingkat bermula jam 9.30 pagi hari berkenaan.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Allaudeen Abdul Majid berkata laluan yang terlibat ialah Jalan Sultan Abdul Halim, Jalan Kuching, Jalan Tun Razak, Jalan Damansara dan Jalan Travers.

“Keberangkatan tiba Yang di-Pertuan Agong ke-17 di Pangkalan Udara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang juga akan melalui Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) dan Jalan Sultan Abdul Halim,” katanya.

Beliau turut menambah, semua laluan berkenaan akan ditutup sementara dan dibuka semula secara berperingkat selepas selesai istiadat.

Lima jalan di KL ditutup pada 31 Jan sempena Istiadat Keberangkatan Tiba Yang di-Pertuan Agong ke-17

“Pengguna jalan raya dinasihatkan untuk tidak melalui jalan terbabit dengan penutupan penuh bagi mengelak kesesakan lalu lintas dan mengikuti arahan anggota polis trafik yang bertugas di lokasi,” katanya.

Sultan Ibrahim bakal menggantikan Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang akan menamatkan tempoh pemerintahan esok.

Sebelum ini, Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman telah mengumumkan sebanyak tujuh laluan di ibu negara akan terbabit dengan penutupan penuh manakala 13 laluan akan ditutup secara berperingkat esok (30 Januari 2024) sempena Istiadat Keberangkatan Balik Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Antara jalan yang terlibat ialah Lebuhraya Sultan Iskandar ke arah Jalan Parlimen, Jalan Kuching ke arah Bulatan Dato’ Onn, Jalan Salahudin ke arah Bulatan Dato’ Onn, Jalan Kuching/Jalan Sultan Ismail ke arah Bulatan Dato’ Onn dan Jalan Tun Perak ke arah Bulatan Dato’ Onn. Info penuh mengenai penutupan jalan terbabit DI SINI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required