Plaza tol Jambatan Pulau Pinang laksana sistem pembayaran terbuka – bayar tol guna kad debit/kredit

Plaza tol Jambatan Pulau Pinang laksana sistem pembayaran terbuka – bayar tol guna kad debit/kredit

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) mengumumkan pihaknya kini sedang melaksanakan ujian rintis awam bagi sistem pembayaran terbuka di plaza tol Jambatan Pulau Pinang. Di mana kini pengguna Jambatan Pulau Pinang boleh melakukan pembayaran transaksi tol menggunakan kad debit atau kredit selain daripada kad Touch ‘n Go dan RFID.

“Transaksi tol kini boleh dibuat di lorong yang dipasang papan tanda dengan logo MyDebit, Visa dan Mastercard. Di lorong tersebut, disediakan dua jenis peranti iaitu peranti kad Touch ‘n Go dan peranti MyDebit-Visa-Mastercard.

“Pengguna boleh menyentuh kad debit atau kredit mereka pada peranti MyDebit-Visa-Mastercard untuk transaksi tol, di mana bayaran tol akan ditolak dari baki kad debit atau kad kredit mereka. Dengan pelaksanaan ini, orang ramai kini mempunyai lebih mod pilihan untuk membayar tol di lebuh raya terbabit,” kata PLUS.

Tambah PLUS, bagi penduduk Pulau Pinang yang layak, anda boleh mendapat diskaun sebanyak 20% sekiranya mendaftar kad bank di portal JimatDiPenang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required