Proton buka pusat pemasangan cermin gelap di Tanjung Malim – sasar 5,000 unit pemasangan sebulan

Proton buka pusat pemasangan cermin gelap di Tanjung Malim – sasar 5,000 unit pemasangan sebulan

Proton telah mengumumkan pembukaan rasmi bagi pusat pemasangan cermin gelap kendaliannya yang terletak di fasiliti pengeluarannya di Tanjung Malim. Dalam usaha pengembangan keupayaan pemasangan cermin gelap sendiri, fasiliti baharu itu mampu memasang cermin gelap sehingga 5,000 unit kenderaan sebulan.

Pemasangan cermin gelap keselamatan diperkenalkan sebagai aksesori standard untuk X90 varian Flagship dan Premium ketika ia dilancarkan pada 7 Mei 2023. Kemudian, ia turut ditawarkan untuk sedan S70 bagi varian Flagship dan Flagship X sebagai sebahagian daripada pakej aksesori standard. Menurut Proton, pilihan itu akan ditawarkan kepada model lain dalam masa terdekat kerana syarikat ini sentiasa berusaha untuk memberikan nilai tambahan kepada para pelanggan.

“Pembukaan pusat pemasangan cermin gelap baharu kami di Tanjung Malim adalah satu langkah penting ke
arah komitmen Proton untuk menyampaikan produk berkualiti dan nilai tambahan kepada pelanggan kami.
Dengan mengambil tanggungjawab untuk proses pemasangan, kami mempunyai kawalan kualiti yang lebih baik dan boleh menawarkan ketenangan fikiran kepada pelanggan.

“Dengan kapasiti pemasangan sebanyak 5,000 unit kenderaan sebulan, pusat ini juga bersedia untuk menghadapi sebarang peningkatan volum dalam jangka masa pendek kerana lebih banyak model dalam rangkaian Proton akan ditawarkan dengan cermin gelap sebagai aksesori standard,” kata Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Edar.

Proton berkata terdapat banyak kelebihan apabila pemasangan cermin gelap dikendalikan oleh OEM berbanding dengan pemasangan selepas pembelian kenderaan. Ini termasuk ketepatan dan kemasan yang lebih baik menggunakan cetakan pra-potong, langkah jaminan kualiti yang ketat, pematuhan kepada peraturan JPJ dan pencegahan kerosakan sekunder yang biasanya dikaitkan dengan pemasangan selepas pasaran.

Pelanggan juga boleh menikmati waranti perbatuan tanpa had selama lima-tahun untuk semua perkhidmatan pemasangan cermin gelap, membuktikan komitmen Proton yang menekankan kepuasan pelanggan dan ketahanan produk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required