Chery M’sia bakal ada kilang CKD di Shah Alam pada Q3 2024 – pemasangan di Inokom Kulim diteruskan

Chery M’sia bakal ada kilang CKD di Shah Alam pada Q3 2024 – pemasangan di Inokom Kulim diteruskan

Chery jenama automototif yang pantas berkembang di Malaysia bakal memiliki kilang sendiri di negara ini. Terletak di Shah Alam, Selangor, kilang ini disasarkan bakal sedia beroperasi pada suku ketiga (Q3) 2024.

Perkara ini didedahkan oleh Chery Malaysia kepada wakil paultan.org ketika di ibu pejabat jenama ini di Wuhan, China, yang menganjurkan acara 2024 Chery International Business Conference untuk wakil pengedar dan pihak media.

Buat masa ini, pemasangan unit CKD Chery dijalankan di kilang Inokom, Kulim, Kedah. Dua model dipasang di sana iaitu Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro. Fasiliti ini berkongsi dengan beberapa jenama lain dan kapasiti tambahan sedang dirundingkan, tetapi akan mengambil sedikit masa untuk direalisasikan.

Chery Malaysia memberitahu kami bahawa disebabkan permintaan yang baik untuk modelnya, pengeluaran kini berada pada kapasiti penuh di Kulim dan kilang Shah Alam yang akan datang akan bantu memenuhi permintaan, bukan menggantikan pengeluaran di Kulim.

Chery Shah Alam juga akan melancarkan model yang akan datang untuk pasaran Malaysia, mungkin termasuk model peringkat permulaan ‘My first Chery’. Sub-jenama Chery iaitu Jaecoo juga sedang bersiap sedia untuk memperkenalkan SUV J7 versi CKD. Chery turut berkata rancangannya juga untuk menjalankan kerja-kerja R&D di Shah Alam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required