Harley-Davidson Road Glide dan Street Glide 2024 tiba di Malaysia – harga dari RM196k, pelbagai peningkatan

Harley-Davidson Road Glide dan Street Glide 2024 tiba di Malaysia – harga dari RM196k, pelbagai peningkatan

Harley-Davidson memperkenalkan dua model baru untuk pasaran Malaysia, iaitu Street Glide dan Road Glide 2024, menyertai 21 lagi model yang sudah sedia dijual sebelum ini. Harganya masing-masing adalah bermula dari RM195,900 dan RM211,900.

Street Glide dan Road Glide sebenarnya berkongsi asas yang sama, dan dipacu oleh enjin Milwaukee Eight 117 berkapasiti 1,923 cc bersama transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa 107 hp pada 5,020 rpm dan tork 175 Nm pada 3,500 rpm.

Penyampaian kuasa, yang dihantar kepada roda belakang melalui sistem rantai boleh dikawal oleh penunggang melalui empat mod tunggangan iaitu Road, Sport, Rain dan Custom. Model ini juga mendapat pelbagai sistem elektronik lain seperti Traction Control, ABS, Drag Torque Slip Control, Vehicle Hold Control serta pemerhati tekanan angin tayar.

Selain daripada penampilan yang sudah berubah, model tahun 2024 ini juga menerima peningkatan pada sistem hiburan, dengan kini dilengkapi skrin TFT berwarna 12.3 inci, yang dikawal oleh sistem Skyline OS. Melaluinya pemilik bukan sahaja boleh melihat informasi penting, tetapi juga menyambungkannya kepada telefon pintar, melihat navigasi dan pelbagai lagi.

Kedua-dua Street Glide dan Road Glide 2024 ini datang dengan padanan rim 19 inci di hadapan dan 18 inci di belakang, dan ia dipegang oleh fork 49 Dual Bending Valve di hadapan dan penyerap hentak 76.2 mm dengan pelarasan pra beban di belakang. Brek menggunakan tetapan cakera berkembar dengan angkup empat piston di hadapan dan satu cakera tunggal dengan angkup satu piston di belakang.

Tangki bahan api Road Glide dan Street Glide kedua-duanya berkapasiti 22.7 liter, tetapi secara keseluruhannya berat motosikal adalah berbeza, iaitu 380 kg bagi Road Glide dan 368 kg bagi Street Glide. Seperti biasa bagi motosikal Harley-Davidson, pelbagai aksesori disediakan untuk dua model ini di dalam katalog bagi menyesuaikannya dengan pemilik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required