Pokok tumbang hempap beberapa buah kenderaan di Jalan Sultan Ismail berhampiran Hotel Concorde

Pokok tumbang hempap beberapa buah kenderaan di Jalan Sultan Ismail berhampiran Hotel Concorde

Jabatan Penerangan WPKL melaporkan terdapat insiden pokok tumbang dan telah menghempap beberapa buah kenderaan di Jalan Sultan Ismail, berhampiran Hotel Concorde KL. Kejadian berkenaan dipercayai berlaku kira-kira jam 2.15 petang ketika hujan lebat melanda sekitar ibu kota.

Ekoran insiden tersebut, laluan kedua-dua hala di lokasi kejadian ditutup sementara. Setakat ini pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur sudah menggerakkan beberapa jentera dan anggotanya ke lokasi kejadian.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh JBPM KL, setibanya di lokasi berkenaan, pihaknya mendapati 17 buah kenderaan telah dihempap oleh pokok terbabit dan landasan monorel di sebelah atas juga terhalang dek dahan-dahan pokok itu.

“Insiden tersebut turut merosakkan fasiliti awam iaitu perhentian bas di tepi jalan. Terdapat dua orang mangsa telah berjaya dikeluarkan oleh anggota penyelamat. Mangsa pertama seorang lelaki Melayu berusia 47 tahun disahkan meninggal dunia, manakala mangsa kedua lelaki Melayu berusia 26 tahun mengalami kecederaan.

“Operasi Kerja-kerja menyelamat dan pemotongan serta pembersihan sedang giat dilakukan oleh anggota Bomba dalam mengenal pasti mangsa yang masih terperangkap,” kata Komander Operasi, PBK II Muhammad Amirudin bin Mohd Hassan.

Dalam situasi sebegini, sudah pasti insurans kerosakan akibat banjir atau bencana alam (special perils) untuk kenderaan adalah sangat penting. Dengannya, kita boleh merasa sedikit tenang jika dalam keadaan tidak disangka, kereta tenggelam akibat banjir atau mengalami kerosakan teruk akibat pokok tumbang atau sebagainya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required