Geng kereta tayang video masak mi segera guna dapur mudah alih di stesen minyak – janganlah buat begini!

Geng kereta tayang video masak mi segera guna dapur mudah alih di stesen minyak – janganlah buat begini!

Kadang kala dalam kita hendak ‘berkongsi kegembiraan’ atau pun nak show off buat sesuatu yang mungkin orang lain tak buat, hakikatnya tertunjuk pulak kedangkalan kita sendiri. Sedarkan anda bahawa apabila berada di stesen minyak, bukan sahaja tidak dibenarkan merokok, menggunakan pemetik api, menyalakan mancis, apatah lagi memasak menggunakan dapur mudah alih lagilah dilarang sama sekali. Ini kerana, perbuatan itu mungkin boleh mendatangkan bahaya yang tidak terduga termasuk mungkin berlakunya kebakaran.

Untuk pengetahuan anda (bagi yang tak tahu atau pun pura-pura tak tahu), bahan api petrol merupakan cecair yang mudah meruap dan sangat mudah terbakar.

Namun inilah yang dilakukan oleh sekumpulan geng kereta yang anda boleh saksikan menerusi video yang sedang tular di laman media sosial. Betapa gembira dan selambanya mereka memasak mi segera dengan menggunakan dapur mudah alih di sebuah stesen minyak Petron berhampiran Genting Highlands. Bagaikan sedang berpiknik di tepian pantai. Tanpa menghiraukan keselamatan sendiri dan sekeliling, mereka berjemaah memasak mi segera dan menjamu selera.

Okay, ketika ‘peristiwa tersebut’ memang tidak terjadi sebarang musibah, masih dilindungi-NYA. Tetapi tidakkah mereka tahu atau pun buat-buat tak tahu, perbuatan tersebut ternyata menyalahi undang-undang dan mampu mendatangkan bahaya yang tidak terduga. Tolonglah, gunakan akal fikiran dan ketepikan kepentingan sendiri, jangan merisikokan nyawa orang lain kalau tidak sayangkan nyawa sendiri. Hendak bergembira tak salah, tapi biarlah sesuai pada tempatnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required