smart #1 – Harga untuk Malaysia disemak semula; Kini Pro berharga RM169k, RM209k untuk Premium

smart #1 – Harga untuk Malaysia disemak semula; Kini Pro berharga RM169k, RM209k untuk Premium

Setelah dilancarkan pada November lalu, kini smart Malaysia telah menstrukturkan harga baharu mampu milik untuk smart #1 Premium dan Pro. Harga baharu atas jalan (OTR) tanpa insurans untuk #1 Premium kini ialah RM209,000, manakala varian Pro pula berharga RM169,000.

Ketika dilancarkan, varian Pro diumumkan berharga RM189k dan Premium pula RM219k. Ini bermakna harga baharu yang diumumkan hari ini melibatkan penurunan sebanyak RM20k untuk Pro dan Premium pula kurang RM10k.

smart Malaysia turut menawarkan pakej servis kenderaan empat-tahun secara percuma kepada pemilik sedia ada smart #1 Premium dan Pro. Inisiatif ini menunjukkan dedikasi smart untuk memastikan para pelanggan dihargai dan memupuk komuniti smart dengan lebih kukuh. smart dengan bangganya menyediakan faedah ini sebagai tanda penghargaan ke atas kesetiaan mereka.

“Penyesuaian strategik ini selari dengan harga dari smart Global, dalam mencerminkan komitmen kami untuk menyediakan nilai yang hebat dan memupuk inklusiviti dalam komuniti smart. Dengan mempermudahkan akses kepada kenderaan elektrik, smart ingin meningkatkan pengalaman memiliki kenderaan elektrik serta mengukuhkan ikatan bersama dengan para pelanggan.

smart #1 – Harga untuk Malaysia disemak semula; Kini Pro berharga RM169k, RM209k untuk Premium

“Kami sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada pelanggan kami. Dengan menurunkan harga smart #1, kami berhasrat untuk menyatukan pelanggan ke dalam komuniti smart, memupuk kesepaduan dan membolehkan penyertaan penuh dalam ekosistem yang kami sediakan. Dengan berbuat demikian, smart dapat meningkatkan Pengalaman Pemilikan Premium kepada pembeli,” kata Zhang Qiang, Ketua Pegawai Eksekutif smart Malaysia.

Kedua-dua varian Pro dan Premium menerima motor elektrik tunggal memacu roda belakang berkuasa 272 PS (200 kW)/343 Nm. Pecutan 0-100 km/j boleh dicapai dalam masa 6.7 saat. Ia menggunakan bateri lithium nickel manganese cobalt oxide (NMC) 66-kWh yang menyediakan jarak perjalanan sejauh 440 km mengikut kitaran WLTP. Kadar pengecasan maksimumnya ialah 150 kW DC dan kadar bateri dari 10-80% boleh dicapai dalam masa 30 minit. Manakala jika menggunakan pengecas AC berkapasiti 22 kW, status bateri dari 10-80% boleh dicapai dalam masa tiga jam.

Selain Pro dan Premium, smart #1 juga menawarkan varian yang paling padu iaitu #1 Brabus, namun harganya masih dikekalkan pada RM249,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required