Jetour Dashing diperkenalkan di Malaysia – SUV 5-tempat duduk dengan 1.5T 156 PS; CKD; dua varian

Jetour Dashing diperkenalkan di Malaysia – SUV 5-tempat duduk dengan 1.5T 156 PS; CKD; dua varian

Pengeluar kereta China, Jetour, telah mengambil kesempatan menerusi penganjuran Malaysia Autoshow 2024 dengan mempamerkan model Dashing, selain X70 Plus. Kedua-dua model SUV ini akan diproduksi secara tempatan (CKD) untuk pasaran Malaysia.

Dashing merupakan SUV lima-tempat yang dibangunkan dengan senibina Kunlun, dengan saiz antara Honda CR-V (4,691 mm panjang) dan Toyota Corolla Cross (4,460 mm panjang), iaitu berukuran 4,590 mm panjang, 1,900 mm lebar, 1,685 mm tinggi dan jarak roda 2,720 mm.

Dua varian ditawarkan, iaitu Prime dan Signature, kedua-duanya dijanakan enjin 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris petrol yang mampu memghamburkan kuasa 156 PS (154 hp) pada 5,500 rpm adan tork 230 Nm dari 1,750 hingga 4,000 rpm.

Jetour Dashing diperkenalkan di Malaysia – SUV 5-tempat duduk dengan 1.5T 156 PS; CKD; dua varian

Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi dwi-klac enam-kelajuan dan pemandu boleh memilih tiga mod pemanduan (Economy, Comfort, Sport) untuk kesesuaian pemanduan. Bagi varian asas Prime, ia diberikan roda 18-inci (tayar profil 235/60), sementara model spesifikasi tertinggi ditampilkan dengan unit 19-inci (tayar profil 235/55).

Bagi ciri kelengkapan standard yang lain, Prime menerima lampu utama LED, lampu nyalaan siang LED, lampu belakang LED, tailgate kuasa, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, remote engine start, upholstery tempat duduk kulit, tempat duduk pemandu larasan kuasa enam-cara, kluster instrumen digital 25-inci, skrin sesentuh infotainmen 10.25-inci, sokongan Android Auto dan Apple CarPlay, pad pengecas tanpa wayar 50W, empat pembesar suara dan pendingin hawa automatik dengan corong di belakang dan penapis CN95.

Untuk sistem bantuan pemandu dan keselamatan, varian asas menerima kawalan kelajuan pasif, kamera undur, ABS, EBD, bantuan brek, ESC, kawalan cengkaman, enam beg udara, sistem pemantauan tekanan tayar, cagak ISOFIX, amaran terlebih kelajuan dan empat penderia undur.

Jetour Dashing diperkenalkan di Malaysia – SUV 5-tempat duduk dengan 1.5T 156 PS; CKD; dua varian

Manakala varian Signature diberikan ciri kelengkapan tambahan termasuk bumbung suria panoramik, tempat duduk penumpang hadapan larasan kuasa empat-cara, pencahayaan ambien, bantuan tukar lorong, pemantauan titik buta, amaran tukar lorong, kepekaan trafik lintasan belakang dan pemantau pendangan sekeliling 360-darjah.

Tetapi tidak pula dinyatakan tentang brek kecemasan autonomous menerusi risalah spesifikasi yang diberikan kepada kami. Walau bagaimana pun, terdapat lima warna luaran yang ditawarkan iaitu Vanilla Blue, Khaki White, Star Black, Phantom Grey dan Tech Grey.

Untuk harganya juga tidak dikongsikan buat masa ini. Kena nantikan pelancarannya yang dijangka akan berlangsung pada separuh kedua tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required