GWM Tank 300 dibuka tempahan di Malaysia – harga jangkaan RM250k, SUV off road mula dihantar Julai ini

GWM Tank 300 dibuka tempahan di Malaysia – harga jangkaan RM250k, SUV off road mula dihantar Julai ini

Great Wall Motor Malaysia mengumumkan bahawa tempahan bagi Tank 300 sudah mula dibuka, dan SUV off-road ini dijangka akan dilancarkan di pasaran tempatan tidak lama lagi. Syarikat tersebut juga berkata penghantarannya akan bermula Julai ini.

Tank 300 akan memasuki pasaran kita dengan menawarkan model import sepenuhnya (CBU), dan akan menawarkan versi bukan-hibrid dengan enjin 2.0 liter turbo empat-silinder sebaris petrol. Harga jangkaannya pula adalah sekitar RM250,000.

Penjana kuasa tersebut mampu menghamburkan kuasa hingga 220 PS (217 hp atau 162 kW) dan tork 380 Nm, dengan pacuannya disalurkan menerusi transmisi automatik lapan-kelajuan bersama dual-speed dan sistem pacuan empat-roda electronically-controlled part-time. Antara elemen teknikal yang turut diberikan termasuklah sistem all-terrain control dengan sembilan mod pemanduan, sudut ramp 23.1° dan gradability maksimum 70%m bersama kebolehan mengharungi kedalaman maksimum 700 mm.

Di dalamnya, antara ciri kelengkapan yang diberikan termasuklah kluster instrumen digital 12.3-inci, skrin sesentuh 12.3-inci, sokongan Apple CarPlay dan Android Auto support, upholstery kulit Nappa, sistem bunyi Infinity bersama sembilan pembesar suara, pendingin hawa automatik dan dua lapisan kaca akustik (untuk tambah baik tahap NVH di dalam kabin) serta banyak lagi.

Sementara itu, kelengkapan bantuan pemandu untuk SUV yang menerima penarafan lima-bintang ANCAP ini termasuklah kawalan kelajuan adaptif, amaran ketibaan lorong dan brek kecemasan autonomous serta pemantau pandangan sekeliling 360-darjah bersama Transparent Chassis Function.

Tank 300 turut dipertontonkan di Malaysia Autoshow 2024 yang sedang berlangsung, dan unit yang dipamerkan ini turut diperagakan dengan beberapa elemen ranggi termasuk flare yang sama dengan warna badan, OTT bonet dan kotak storan aluminium yang dipasang di panel belakangnya.

Walau bagaimanapun, jangan terlalu teruja dengan semua kelengkapan yang dipamerkan atau berharap ia akan ditawarkan di sini, kerana ia hanya sekadar ‘tayangan’ semata-mata. Menurut GWM Malaysia, unit yang dipamerkan tersebut adalah untuk menunjukkan kepada bakal pelanggan apa yang boleh dilakukan dari segi penyesuaian untuk SUV ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required