Peraduan menamakan EV Proton — 22k sertai teka nama jenama berasas Geely Galaxy E5, tamat 5 Jun

Peraduan menamakan EV Proton — 22k sertai teka nama jenama berasas Geely Galaxy E5, tamat 5 Jun

Bagi yang hendak menyertai peraduan menamakan jenama kenderaan elektrik (EV) yang bakal dikeluarkan oleh Proton, anda masih punya kesempatan. PRO-NET telah mengumumkan panggilan terakhir untuk menyertai peraduan ini yang hanya berbaki enam hari lagi, sebelum berakhir pada 5 Jun 2024.

Setakat ini, PRO-NET telah menerima lebih daripada 22,440 penyertaan dari seluruh Malaysia. Di mana respons dalam peraduan ini sungguh memberangsangkan dengan jumlah penyertaan yang terus meningkat dan ini menunjukkan sokongan dan harapan besar rakyat terhadap Proton ke arah mobiliti elektrik.

“Respons yang luar biasa terhadap Peraduan Menamakan Jenama Proton EV adalah bukti semangat dan
keterujaan yang dikongsi oleh rakyat Malaysia ketika kita sedang memasuki ke arah era baru kegemilangan
automotif.

“Dengan tarikh tutup yang semakin hampir, kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua peserta dan bagi mereka yang masih belum menyertai, inilah peluang keemasan anda untuk menajdi sebahagian daripada sejarah baru untuk industri automotif negara,” kata Zhang Qiang, Ketua Pegawai Eksekutif PRO-NET.

E5 dibangun menggunakan Global Intelligent New Energy Architecture (GEA) baharu, yang merupakan sebahagian daripada Sustainable Experience Architecture (SEA), yang menyokong tidak hanya EV tetapi juga kenderaan dengan teknologi range extender, plug-in hybrid dan metanol. Ia juga didakwa menjadi casis “AI digital chassis” yang pertama di dunia, yang menyepadukan teknologi janaan kuasa, casis dan bantuan pemandu.

Dikategorikan sebagai SUV di bawah segmen-C, E5 ini lebih besar dari X70, dengan ukuran 4,615 mm panjang, 1,901 mm lebar, 1,670 mm tinggi dan jarak roda 2,750 mm. Perincian teknikal masih belum didedahkan, namun ada laporan yang menyebut kereta berkenaan akan dipacu oleh motor elektrik tunggal yang menghasilkan 218 PS (160 kW), dengan laju maksimum 175 km/j. Ia digandingkan dengan bateri lithium iron phosphate (LFP).

Bagi mereka yang berminat untuk ikut serta dalam peraduan ini, sila isi borang pendaftaran ini dan cadangkan nama yang sesuai serta padankan gambar yang ada. Mungkin anda bakal dinobatkan sebagai pemenang utama yang bakal membawa pulang hadiah bernilai RM5,000 tunai, manakala tempat kedua pula bakal menerima hadiah bernilai RM1,500, hadiah ketiga RM1,000 serta RM100 bagi lima nama dalam senarai tertinggi berikutnya.

GALERI: Geely Galaxy E5

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required