Honda Beat, Beat Street generasi baru diperkenal di Indonesia – dapat peningkatan gaya, kelengkapan

Honda Beat, Beat Street generasi baru diperkenal di Indonesia – dapat peningkatan gaya, kelengkapan

Setelah sekian lama dalam pasaran, Honda akhirnya memperkenalkan Beat generasi baru, yang dilancarkan di Indonesia bersama variasinya, Beat Street. Bagi Beat, ia tersedia dalam tiga varian, CBS, Deluxe dan Deluxe Smart Key (paling tinggi) manakala Beat Street pula tersedia hanya dalam satu varian. Harga untuk Beat bermula 18.43 juta rupiah (RM5,300), sementara Beat pula dijual pada harga 19.3 juta rupiah (RM5,600).

Dipanggil sebagai model generasi baru, Beat 2024 ini mendapat panel badan serba baru, yang mengubah sedikit penampilannya dan kemudahan ditambah baik. Ia kini datang dengan lampu hadapan LED, dan poket-poket barangan yang tersedia di bahagian hadapan kini bertambah besar. Di bawah tempat duduk, ruangnya masih 12 liter.

Kelengkapan skuter ini juga ditambah baik, dengan apabila melihat kepada varian paling tinggi, boleh dilengkapi dengan sistem kunci pintar bersama penggera, soket pengecas USB serta meter gabungan analog dan digital.

Enjin bagaimanapun masih tidak diusik, dan ia masih menggunakan unit satu silinder SOHC 109.5 cc, suntikan bahan api, yang mampu menghasilkan 9.0 PS pada 7,500 rpm dan 9.2 Nm pada 6,000 rpm. Enjin ini boleh dihidupkan dengan pemula elektrik manakala tangki bahan api pula berkapasiti 4.2 liter.

Selain daripada perubahan yang disebutkan tadi, Honda juga berjaya mengurangkan berat skuter ini sebanyak tiga kilogram, selepas mengambil keluar pemula kaki serta mengubah bahan yang digunakan untuk pemegang belakang.

Honda Beat, Beat Street generasi baru diperkenal di Indonesia – dapat peningkatan gaya, kelengkapan

Brek Beat terdiri daripada tetapan cakera di hadapan dan dram di belakang, dan ia tidak dilengkapi dengan ABS (cuma CBS), manakala rim pula menggunakan saiz 14 inci, dibalut tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang. Ia kemudiannya dipegang oleh fork teleskopik di hadapan dan satu penyerap hentak di belakang.

Beat Street berkongsi perincian yang sama seperti Beat biasa, tetapi seperti yang boleh dilihat, ia tidak mempunyai panel yang melindungi bahagian meter (pemegang terdedah), sementara rim pula menggunakan unit 12 inci, yang dibalut tayar 100/90 di hadapan dan 110/90 di belakang. Meter Beat Street juga berbeza, dengan ia mendapat unit LCD digital penuh.

GALERI: Honda Beat 2024

GALERI: Honda Beat Street 2024

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required