BMW 218i Gran Coupe Final Edition 2024 diperkenal di Malaysia — kemasan hitam, rim baru; dari RM224k

BMW 218i Gran Coupe Final Edition 2024 diperkenal di Malaysia — kemasan hitam, rim baru; dari RM224k

BMW Malaysia telah melancarkan model 218i Gran Coupe Final Edition, yang diberdasarkan varian M Sport sedia ada dan diberikan kelengkapan tambahan untuk penampilannya. Dengan jaminan standard dua-tahun, varian terbaru ini dijual pada harga RM223,800 atas jalan tidak termasuk insurans. Jika inginkan jaminan lanjutan lima-tahun dan pakej servis, harganya ialah RM244,400.

Berbanding 218i Gran Coupe M Sport biasa, ini melibatkan pertambahan sebanyak RM5,000 (dengan atau tanpa kos jaminan lanjutan dan pakej servis) untuk kelengkapan tambahan yang diberikan bagi Final Edition ini.

Satu daripada tambahannya ialah lanjutan bagi pakej M hitam berkilat Shadowline: kini dengan kemasan sama diberikan untuk bahagian gril dan muncung ekzos (asalnya kemasan krom). Rekaan bampar M Sport yang agresif juga digunakan untuk Final Edition ini.

BMW 218i Gran Coupe Final Edition 2024 diperkenal di Malaysia — kemasan hitam, rim baru; dari RM224k

Selain itu, rim 18-inci Style 553 M dwi-warna yang ada untuk varian baru ini juga berbeza daripada Style 819 M untuk M Sport. Di dalam, Final Edition ini menerima juga ciri pengecasan tanpa wayar serta sistem bunyi hi-fi dengan 10-pembesar suara, serta amplifier 205W.

Selebihnya, ciri yang ada untuk Final Edition ini adalah sama dengan M Sport, dengan kelengkapan standardnya termasuk pelapik bumbung anthracite, kerusi sport di depan, balutan kulit Dakota, kemasan dalaman “Illuminated Boston”, lampu utama LED (dengan bantuan lampu tinggi) serta lampu kabus, Comfort Access, kawalan pendingin dua zon, pakej Driving Assistant, pakej Parking Assistant serta BMW Live Cockpit Profesional dengan paparan 10.25-inci.

Begitu juga dengan enjin, unit 1.5 liter turbocas tiga-silinder sebaris petrol kekal ada, menjana sebanyak 140 PS (138 hp atau 103 kW) dan 220 Nm tork. Ini digandingkan dengan transmisi klac berkembar Steptronic tujuh-kelajuan yang memacu roda depan. Pecutan 0-100 km/j dalam masa 8.7 saat, dan laju maksimum 213 km/j.

Pilihan warna pula ada tiga: Skyscraper Grey, Black Sapphire dan Alpine White, dengan kemasan kulit hitam dan perincian biru. Setiap pembelian datang dengan bantuan tepi jalan dan sokongan hotline kemalangan dan juga BMW Service Online.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required