JB Car Free Morning berlangsung esok, 8 Jun

JB Car Free Morning (JBFM), acara yang sama dengan KL Car Free Morning, bakal berlangsung pada esok, 8 Jun 2024. Memandangkan hujung minggu rasmi di Johor ialah Jumaat dan Sabtu, maka JBFM dilangsungkan pada Sabtu, bukan Ahad seperti yang dilakukan di KL.

JBFM kali ini melibatkan acara larian sejauh lima kilometer di tengah bandaraya Johor Baharu di mana jalan-jalan utama di sana akan ditutup kepada lalu lintas. Ia akan berrtukar menjadi trek terbuka di mana sesiapa sahaja boleh berjoging, berlari mahu pun berbasikal (sebanyak 100 buah basikal akan dipinjamkan oleh OCBC selaku penaja, siapa cepat dia dapat) atau pun bermain papan luncur secara bebas di tengah jalan.

Untuk acara larian JBFM kali ini, ia akan bermula di hadapan Pejabat MBJB di Jalan Dato Onn dan jalan yang ditutup ialah Persiaran Abu Bakar Sultan, Jalan Tun Dr Ismail, Jalan Ibrahim, Jalan Wong Ah Fook, Jalan Gereja, Jalan Trus, Jalan Abdullah Ibrahi dan Jalan Air Molek. Kesemua jalan ini ditutup dari jam 6.45 pagi hingga 9 pagi.

Sesi pelepasan acara larian akan bermula jam 7 pagi, selain itu banyak acara menarik turut dianjurkan termasuk tarian fitnes, promosi oleh pihak penaja dan juga cabutan bertuah. Acara ini berlangsung sekali sebulan di JB, jadi inilah masanya untuk anda bebas beriadah di jalan raya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required