Porsche Panamera 2024 di Malaysia – 2.9L biturbo V6, 353 PS/500 Nm, suspensi udara PASM; dari RM1.3 juta

Porsche Panamera 2024 di Malaysia – 2.9L biturbo V6, 353 PS/500 Nm, suspensi udara PASM; dari RM1.3 juta

Diperkenalkan secara rasmi pada November 2023, namun tempahan bagi Porsche Panamera generasi ketiga ini baru dibuka untuk Malaysia pada bulan lalu. Grand tourer empat-pintu ini tiba di pasaran tempatan dengan harga bermula RM1.3 juta. Kini kami mempertontonkan galeri imej penuh Panamera dengan unit pemanduan sebelah-kanan untuk anda.

Jentera berkuasa ini diberikan enjin 2.9 liter V6 pengecas turbo-berkembar petrol dengan hamburan kuasa 353 PS dan tork 500 Nm, bersama transmisi autimatik dwi-klac lapan-kelajuan. Ia membolehkan Panamera ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.1 saat dan mampu capai kelajuan maksimum sekitar 272 km/j.

Kelengkapan pencahayaannya merangkumi lampu utama matrix LED secara starndard, yang menampilkan lebih daripada 32,000 piksel bagi setiap lampu utama dan membolehkan pencerahan lorong khusus, serta mempunyai julat pencahayaan sehingga 600 m.

Ia juga diberikan roda aloi 20-inci secara standard untuk pasaran Malaysia, namun unit yang dipamerkan untuk rakaman foti ini menggayakan Panamera SportDesign 21-inci, dengan tayar berukuran 275/35R21 di hadapan dan 325/30R21 di belakang.

Untuk sistem breknya, ia diberikan cakera 360 mm dengan kaliper enam-piston untuk gandar hadapan, sementara brek belakang pula dengan cakera 330 mm bersama kaliper empat-piston. Kelengkapan casis untuk Panamera 2024 ini pula ialah dwi-chamber, suspensi udara dua-injap dengan Porsche Active Suspension Management (PASM) secara standard. Sementara stereng roda-belakang ditawarkan sebagai pilihan.

Di dalamnya, Panamera 2024 di Malaysia menerima upholstery kulit kemasan lembut, dan unit ini diberikan ciri spesifik dengan kombinasi dua-tona Dark Knight Blue dan Chalk Beige.

Porsche Panamera 2024 di Malaysia – 2.9L biturbo V6, 353 PS/500 Nm, suspensi udara PASM; dari RM1.3 juta

Kelengkapai standard lain termasuklah Porsche Entry, pintu soft-close, kawalan suhu automatik empat-zone, pakej storan, tirai suria elektrik untuk setiap tingkap sisi belakang (termasuk cermin belakang), tempat duduk hadapan dengan fungsi memori dan larasan 14-cara dan sistem bunyi sekelilung Bose. Turut ditawarkan sebagai pilihan ialah tempat duduk individual larasan kuasa lapan-cara dengan fungsi memori.

Selain itu, ia juga menampilkan unit instrumentasi untuk pemandu yang terdiri daripada paparan digital 12.6-inci dan skrin sesentuh sentral 12.3-inci. Turut ditawarkan pakej Sport Chrono, serta paparan untuk penumpang hadapan bersaiz 10.9-inci.

Bagi ketersambungan telefon pintar, Panamera 2024 ini uuta dilengkapi Apple CarPlay dan Android Auto. Untuk peranti iOS, ia menampilkan aplikasi MyPorsche yang membolehkan operasi fungsi termasuk pendingin hawa, kerusi urut dan pencahayaan ambien dikendalikan menerusi CarPlay atau bantuan suara Siri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required