Pelan Mercedes-Benz Elevate to Electric mudahkan pemilik EV dengan pengalaman pelanggan 5-bintang

Inovasi dan kemewahan selalu sinonim dengan Mercedes-Benz, dan perkara itu akan terus dipererat dalam peralihan kepada elektrikfikasi, yang akan menawarkan keseronokan pemanduan serta keselesaan pada tahap yang sama seperti yang ditawarkan oleh model kenderaan berenjin keluarannya. Sama ada ia model EQA, EQB, EQC, EQE atau EQS, anda akan menikmati bukan sahaja prestasinya, tetapi juga layanan pelanggan lima-bintang seperti yang selalu diberikan oleh jenama ini.

Dengan teknologi canggih untuk mobiliti mesra alam, Mercedes-Benz turut memberikan tawaran nilai tambah bagi mereka yang ingin beralih kepada mobiliti elektrik melalui barisan kenderaan yang ditawarkan menerusi pelan “Elevate to Electric” yang merangkum segala perkara yang terlibat.

Untuk tempoh terhad, pembeli boleh memanfaatkan pelbagai kelebihan yang ditawarkan di bawah pelan Elevate to Electric ini, yang meliputi aspek pembiayaan, servis dan juga kredit pengecasan.

Sebagai permulaan, anda boleh memulakan perjalanan menuju elektrifikasi dengan bayaran balik sehingga 12 bulan percuma: yang mana untuk tahun pertama, ansuran bulanan kereta anda ditanggung oleh Mercedes-Benz Malaysia. Ini membolehkan kewangan anda digunakan untuk tujuan lain sepanjang tempoh tersebut. Juga, jika mendaftar untuk Agility+, anda juga akan menikmati Nilai Masa Depan Terjamin bagi kereta yang dibeli.

Pelan Mercedes-Benz Elevate to Electric mudahkan pemilik EV dengan pengalaman pelanggan 5-bintang

Bukan itu saja. Di bawah pelan yang sama, anda juga akan menikmati pengalaman pengecasan mudah, dengan adanya pemasangan wallbox AC percuma di rumah serta kredit pengecasan eksklusif sekiranya anda ingin menggunakan kemudahan pengecasan awam.

Ini membolehkan pelanggan untuk memanfaatkan rangkaian stesen pengecasan awam di seluruh negara melalui JomCharge, ChargEV dll, yang akan memudahkan lagi pengalaman pengecasan anda sekaligus memberikan kelegaan ketika anda sedang bergerak.

Pelan ini turut menawarkan kelegaan fikiran dengan memastikan kereta anda dilindungi dari aspek penyelenggaraan, melalui pakej servis percuma dan jaminan bateri sehingga 10 tahun. Turut disertakan ialah pelindungan insurans kenderaan komprehensif.

Itu untuk keseluruhan barisan model EQ. Jika anda menginginkan kemuncak prestasi elektrik pula, maka tiada yang lebih layak melainkan EV flagship daripada Mercedes-Benz, EQS 500. Ia mempersembahkan seluruh kepakaran pembuatan kenderaan pengeluarnya ke era kenderaan elektrik ketika ini. Model sedan mewah elektrik sepenuhnya yang menjadi model elektrik CKD pertama ini menawarkan prestasi yang tiada tandingan, termasuk jarak perjalanan mengagumkan sejauh 696 km (WLTP) dengan sekali cas.

Selain daripada pakej empat servis percuma, pakej Elevate dengan Agility+ memberi tambahan sehingga RM6,388 dalam bentuk sokongan insurans, kredit pengecasan bernilai RM2,400 serta sifar bayaran bulanan sehingga 12 bulan.

Sebagai tambahan, dengan pelan Agility+ akan membolehkan anda menikmati perlindungan dua tahun di bawah MobilityPlus, yang menyediakan kenderaan gantian Mercedes-Benz sekiranya EV EQ anda perlu diservis atau menjalani tuntutan jaminan. Dengan Agility+, anda akan mendapat sebuah kereta ganti Mercedes-Benz serta-merta untuk memudahkan urusan anda.

Turut disediakan ialah ICE on Demand, yang merupakan program istimewa melibatkan kenderaan berenjin Mercedes-Benz bila diperlukan untuk pelanggan EQS melalui program Agility+, yang menawarkan penggunaan kereta berenjin tersebut sehingga 10 hari.

Semua ini adalah tawaran yang sangat menarik, baik melalui pelan “Elevate to Electric” mahupun tawaran yang melibatkan EQS. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang pelan yang ditawarkan serta manfaatnya, tanya menerusi Pembiayaan Mercedes-Benz di sini.