Geely Emgrand facelift 2025 didedahkan di China – kembar Proton S70 disegarkan, masih enjin 1.5L NA

Geely Emgrand facelift 2025 didedahkan di China – kembar Proton S70 disegarkan, masih enjin 1.5L NA

Geely telahpun mendedahkan imej awalan versi facelift untuk sedan Emgrand generasi keempat di China. Menurut laporan CarNewsChina, model ini bakal dilancarkan dijual di negara tersebut bermula lewat bulan ini.

Seperti yang anda boleh lihat, tidak banyak perubahan yang dibuat pada model kembar kepada Proton S70 ini, di mana ia hanya diberikan beberapa perubahn kosmetik pada bahagian luar. Ini termasuk gril dengan elemen air terjun bersama logo baharu dalam kemasan perak yang hampir sama seperti versi sebelumnya dan juga lampu kabus baharu yang lebih ringkas dengan jalur LED berbentuk-L.

Tiada sebarang perubahan dilihat pada sebelah belakang, manakala maklumat dari laman sesawang rasmi Kementerian Industri dan Teknologi Maklumat (MIIT) China mendedahkan bahawa model ini menampilkan lima rekaan rim baharu dalam saiz 15-, 16- dan 17-inci, serta pelbagai pilihan opsyen seperti kamera undur, pengimbas bayaran tol elektronik, bumbung suria dan pelbagai lagi.

Model facelift ini turut mengekalkan unit rangkaian kuasa yang sama iaitu enjin 1.5 liter empat silinder NA berkuasa 127 hp. Bagi yang belum tahu, Emgrand tidak menerima enjin 1.5 liter tiga-silinder turbo dan kotak gear 7DCT seperti Proton S70 di Malaysia.

Masih tiada sebarang imej bahagian dalaman Emgrand facelift 2025 disiarkan, namun ia dijangka turut tidak akan menampilkan sebarang perubahan besar. Bagi versi sedia ada, Emgrand diberikan paparan instrumen, skrin infotainmen, roda stereng dan tombol gear yang nampak kurang premium dari Proton S70.

Ini kerana Geely Emgrand yang dikelaskan sebagai sedan segmen-B tidak diberikan sebarang sistem bantuan pemanduan (ADAS) dan hanya diobekalkan dengan kotak gear automatik CVT, berbanding S70 yang berkongsi perincian-perincian tersebut dengan SUV segmen-D Proton X90. Bagi model sedia ada, Geely Emgrand dijual pada harga bermula 69,900 yuan (RM45k) sehingga 129,800 yuan (RM84k).

GALERI: Geely Emgrand generasi keempat sedia ada

GALERI: Proton S70 Flagship X di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required